چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 69531
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل دفتر امور روستایی:

650 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان روستایی قم اختصاص یافت

قم نيوز : مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری قم گفت:650 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در مناطق روستایی این استان در قالب پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان درنظر گرفته شد.
650 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان روستایی قم اختصاص یافت
650 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان روستایی قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز سجاد چهرگانی روز چهارشنبه بیان کرد: این اعتبارات درقالب ایجاد طرح های کوچک اقتصادی تا سقف 500 میلیون ریال به متقاضیان ایجاد اشتغال جدید در مناطق روستایی پرداخت می شود.

وی با اشاره به این که پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است، گفت: پس از ثبت نام متقاضیان و بررسی صلاحیت آنان توسط نهادهای نظارتی، روند پرداخت این تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و ماندگاری روستائیان در محل سکونت خود، به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح های پرداخت تسهیلات خودکفایی که توسط نهادهای حمایتی درمناطق روستایی به اجرا درمی آید، در بالا بردن سطح درآمد مددجویان روستایی ثاثیر زیادی دارد اما در ایجاد فرصت های شغلی جدید و پایدار چندان موثر نیست و به همین دلیل، روند پرداخت این نوع از تسهیلات با تسهیلات مورد نظر در طرح اشتغال فراگیر روستائیان متفاوت است.

چهرگانی گفت: یکی از مهمترین هدف های دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستائیان، پایبندی و ماندگاری جمعیت ساکن در مناطق روستایی به محیط روستا با در اختیار داشتن شغل مناسب است و به همین دلیل نمی توان این تسهیلات را در اختیار طرح هایی قرار داد که اشتغال جدید ایجاد نمی کنند.

جمعیت روستایی قم در همه بخش های این استان پراکنده اند؛ قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcdfk09.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما