چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 69539
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله مکارم شیرازی: درباره گرانی به مسؤولان مکرر تذکر داده ایم/گوش شنوایی نیست

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با انتقاد از وضعیت گرانی کالاها و افزایش ساعتی قیمت ها گفت: در این خصوص بارها به مسؤولان تذکر داده ایم ولی گویا گوش شنوایی برای حل مشکلات نیست.
درباره گرانی به مسؤولان مکرر تذکر داده ایم/گوش شنوایی نیست
درباره گرانی به مسؤولان مکرر تذکر داده ایم/گوش شنوایی نیست
به گزارش قم نیوز آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به وضعیت جامعه و گرانی های افسار گسیخته شاره کرد و گفت: در این خصوص به مسؤولان مکرر تذکر داده ایم ولی گوش شنوایی نیست؛ گاهی اوقات هم توجه می شود ولی کاری نمی توانند انجام دهند و گاهی نیز می توانند کاری انجام دهند ولی انجام نمی دهند.

وی با انتقاد از ساعتی بودن قیمت ها خاطرنشان کرد: برخی نیز در این میان به سوء استفاده می پردازند هرچند بسیاری از افراد جامعه مانند کارمندان، کارگران، بازنشستگان و طلاب که در وضع مالی پایینی قرار دارند در سختی زندگی می کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه نباید حوزویان در برابر مشکلات ساکت باشند، اظهار کرد: باید با مردم همدردی کرد چرا که مردم از گرانی ها گلایه دارند و در همین خصوص باید به مسؤولان مرتبط تذکر داد.

وی با اشاره به دشمنی عجیب دشمنان اسلام با حوزه و حوزویان بیان کرد: علت این دشمنی ضرباتی است که دشمنان از ناحیه حوزه خورده اند؛ حوزه علمیه همیشه در داخل و خارج کشور دشمنان زیادی دارد که علت این عداوت ها نیز ضرباتی است که در طول تاریخ دشمنان از حوزه خورده اند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه اقدام میرزای شیرازی در جریان تحریم تنباکو، اقدامات علما و مراجع عراق و ضربه امام راحل به دیکتاتوری پهلوی را از جمله اقداماتی دانست که موجب عداوت و دشمنی با حوزه شده است.

 

*چهار وظیفه حوزویان

وی با تاکید بر اینکه حوزویان در شرایط کنونی چهار وظیفه مهم بر دوش دارند گفت: نخستین وظیفه حوزویان پیشرفت از نظر علمی است و وظیفه دیگر آشنایی با مسائل روز جامعه است.

این مرجع تقلید رعایت اخلاق اسلامی را سومین وظیفه حوزویان دانست و خاطرنشان کرد: باید حوزویان مانند پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار رفتار کنند تا بتوانند قلوب مردم را به سوی حضرت حق جلب کنند.

وی همدردی و همراهی با مردم را وظیفه مهم دیگر حوزویان دانست و یادآور شد: در شرایط گرانی مردم باید بدانند که حوزویان در کنار آنها هستند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb9sb0.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما