چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 69544
منبع : خبرگزاری فارس
معاون آموزشی جامعه المصطفی:

اجرای طرح تحول جامعه المصطفی آغاز شد

قم نيوز : معاون آموزشی جامعه المصطفی گفت: طرح تحول جامعه المصطفی براساس الزامات شکل گرفته و از امسال مراحل اجرایی آن آغاز شده است.
اجرای طرح تحول جامعه المصطفی آغاز شد
اجرای طرح تحول جامعه المصطفی آغاز شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی عباسی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به شعار جامعه المصطفی در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: شعار این مجموعه در سال جاری آموزش اثربخش است.

وی با بیان اینکه جامعه المصطفی یک نهاد برآمده از حوزه علمیه است ادامه داد: نهاد حوزه علمیه دارای ویژگی‌هایی همچون پاسخگویی به نیازهای عصر و زمان بوده است که از آن به عنوان آموزش اثربخش یاد می‌شود، عالمان حوزه علمیه زمان شناس بودند و نیازهای عصر و زمان خود را می‌شناختند و به این نیازها پاسخ می‌دادند.

معاون آموزشی جامعه المصطفی افزود: حوزه علمیه مخاطبان مختلفی دارد و آموزش‌ها را متنوع کرده است، این حوزه در بخش علوم اسلامی رشته‌های مختلفی دارد.

عباسی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: تاریخ حوزه‌ها را می‌توان به دو دوره قبل و پس از انقلاب تقسیم کرد، یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس جامعه المصطفی است و این نهاد با وجود همه پیشرفت‌ها تا نقطه آرمانی فاصله دارد.

وی ادامه داد: فراگیران جامعه المصطفی در حد چند ده هزار نفر هستند، ولی دانش پژوهان نهادهای مشابه در کشورهای دیگر تا حد چند میلیون است. نظام آموزشی جامعه المصطفی یک نظام پیشگام در حوزه‌های علمیه بوده است و این نهاد یک نظام علمی بالنده دارد و تخصص‌ها در رشته‌های جامعه المصطفی حاصل ابتکارات است و در این نهاد توجه خاصی به علوم انسانی و علوم اجتماعی می‌شود.

معاون آموزشی جامعه المصطفی افزود: کارآمدی یک نهاد علمی به آثار و محصولات آن نهاد و ارتباط علمی موثر با مراکز علمی و فرهنگی دیگر در درون و بیرون حوزه جغرافیایی بستگی دارد، جامعه المصطفی گام‌های بلندی در این زمینه برداشته و این نهاد ارتباطات موثری را با مراکز مختلف در درون و بیرون کشور برقرار کرده است.

عباسی شناسایی و اولویت بندی مسائل را جزو عناصر یک نظام اموزشی کارآمد دانست و تصریح کرد: چنین نظامی باید از نظم تشکیلاتی قوی برخوردار باشد، طرح تحول جامعه المصطفی براساس الزامات شکل گرفته و از امسال مراحل اجرایی آن آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که طرح تحول در جامعه المصطفی با کمترین چالش و مشکل اجرا شود، این طرح می‌تواند گامی در زمینه اثربخش کردن نظام علمی جامعه المصطفی باشد، این نظام تاکنون یک نظام پیشرو و بالنده بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkmn-.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما