پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 69569
منبع : ایسنا

تدوین هشت سرفصل کلاس معارفی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان

قم نيوز : ثبت‌نام کلاس‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت علیه‌السلام ویژه نوجوانان آغاز شد، در فصل پاییز هشت عنوان کلاس قرآنی و معارفی برای کودکان و نوجوانان تدوین و برنامه‌ریزی‌شده است.
تدوین هشت سرفصل کلاس معارفی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان
تدوین هشت سرفصل کلاس معارفی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان
به گزارش قم نیوز زهرا سادات مؤذن بابیان اینکه آموزش و نشر معارف دینی در میان قشر کودک و نوجوان همواره یکی از شاخصه‌ها و اهداف مهم مرکز قرآن و حدیث بوده است، گفت: در فصل پاییز در کنار برنامه‌ریزی کلاس‌های قرآنی و معارفی برای قشر بزرگ‌سال و جوان، سهمی برای نوجوانان و کودکان هم در نظر گرفته شده است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با تأکید بر اینکه کلاس‌های قرآنی و معارفی نوجوانان و کودکان در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود و دانش آموزان صرفاً یک روز در هفته در کلاس‌ها حضور دارند، گفت: برنامه‌ریزی کلاس‌های قرآنی و معارفی به شکلی است که با دروس کودکان و نوجوانان تداخل ندارد.

وی سن پذیرش مرکز قرآن و حدیث را برای کودکان هشت سال به بالا عنوان کرد و افزود: علت پذیرش کودکان از این سن تسلط به خواندن و نوشتن است و کودکی که خواندن و نوشتن را آموخته باشد در فهم قرآن و سایر ابعاد سیره اهل‌بیت علیه‌السلام موفق‌تر خواهد بود.

مؤذن روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، ترتیل و قرائت را از کلاس‌های قرآنی مرکز درترم پاییز برای نوجوانان و کودکان دانست و تصریح کرد: احکام، مهدویت و اعتقادات نیز سرفصل‌های کلاس‌های معارفی نوجوانان درترم پاییز هستند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز قرآن و حدیث درزمینهٔ پذیرش نوجوانان و کودکان با محدودیت مواجه بوده و ظرفیت کلاس‌ها محدود است؛ بنابراین اولویت پذیرش باکسانی است که زودتر در کلاس‌ها ثبت‌نام کرده باشند.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdceon8p.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما