کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی سعودی ها نوجوانان را برای جنگ به کار می‌گیرند

خبرگزاری حوزه نیوز , 7 مهر 1397 ساعت 5:00

نیروهای نظامی جبهه سعودی در تجاوز به یمن از نوجوانان را با دادن وعده دست یابی به کار و برخورداری از حقوق ماهیانه به خطوط مقدم جنگ آورده و به دام مرگ می کشانند.


به گزارش قم نیوز نیروهای نظامی جبهه سعودی در تجاوز به یمن از نوجوانان را با دادن وعده دست یابی به کار و برخورداری از حقوق ماهیانه به خطوط مقدم جنگ آورده و به دام مرگ می کشانند؛ اقدامی که کاملا بر خلاف قوانین بین المللی و انسانی است.

سرهنگ یحیی سریع قاسم مدیر اداره اعزام نیروی مسلح در یمن در این رابطه گفت: فرماندهان وزارت دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن با این افراد نوجوان به عنوان قربانیان و فریب خوردگانی رفتار می کنند که ارتباطی با جنگ و پیکار ندارند و از آنها در مکان‌های امن نگهداری می شود و واقعیت ها برای نها توضیح داده می شود و توجیه می شوند که سعودی ها از آنها به عنوان قربانی استفاده کرده اند تا از آنها به عنوان سپر بلای خود استفاده کرده و به دام مرگ بیندازند.

وی افزود: ما در گذشته تعدادی از این نوجوانان را که توسط ارتش و کمیته های مردمی در جبهه یا در جریان اعزام برای پیوستن به دشمن اسیر شده بودند را با همکاری صلیب سرخ و یونیسف به خانواده های آنها تحویل دادیم و آنها نیز از این اقدام ارتش و کمیته های مردمی تشکر کردند.

سرهنگ سریع خاطر نشان کرد: مطالب و شایعاتی که سعودی ها مبنی بر به کار گیری نوجوانان توسط جبهه یمن ترویج می کنند، با این هدف صورت می گیرد که بر موارد متعدد نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی و جنایت هایی که در حق کودکان و نوجوانان مرتکب می شوند سرپوش بگذارند.

این فرمانده یمنی ادامه داد: برخی از این نوجوانان که توسط ارتش یمن اسیر شده اند اعتراف کرده اند که سعودی ها و مزدوران آنها ما را با فریب و نیرنگ به جبهه کشانده اند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی سعودی ها به مبانی و قوانین بین الملل در زمینه حقوق بشر افزود: مسئولیت این گونه موارد نقض حقوق بشر و فریب دادن نوجوانان و کشاندن آنها به میدان جنگ بر عهده متجاوزان و مزدوران آنها است و ما از شهروندان می خواهیم مراقب فرزندان خود باشند و اجازه ندهند برخی افراد آنها را فریب داده و به میدان جنگ بکشانند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 69626

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69626/وقتی-سعودی-نوجوانان-جنگ-کار-می-گیرند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir