شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 69626
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

وقتی سعودی ها نوجوانان را برای جنگ به کار می‌گیرند

قم نيوز : نیروهای نظامی جبهه سعودی در تجاوز به یمن از نوجوانان را با دادن وعده دست یابی به کار و برخورداری از حقوق ماهیانه به خطوط مقدم جنگ آورده و به دام مرگ می کشانند.
وقتی سعودی ها نوجوانان را برای جنگ به کار می‌گیرند
وقتی سعودی ها نوجوانان را برای جنگ به کار می‌گیرند
به گزارش قم نیوز نیروهای نظامی جبهه سعودی در تجاوز به یمن از نوجوانان را با دادن وعده دست یابی به کار و برخورداری از حقوق ماهیانه به خطوط مقدم جنگ آورده و به دام مرگ می کشانند؛ اقدامی که کاملا بر خلاف قوانین بین المللی و انسانی است.

سرهنگ یحیی سریع قاسم مدیر اداره اعزام نیروی مسلح در یمن در این رابطه گفت: فرماندهان وزارت دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن با این افراد نوجوان به عنوان قربانیان و فریب خوردگانی رفتار می کنند که ارتباطی با جنگ و پیکار ندارند و از آنها در مکان‌های امن نگهداری می شود و واقعیت ها برای نها توضیح داده می شود و توجیه می شوند که سعودی ها از آنها به عنوان قربانی استفاده کرده اند تا از آنها به عنوان سپر بلای خود استفاده کرده و به دام مرگ بیندازند.

وی افزود: ما در گذشته تعدادی از این نوجوانان را که توسط ارتش و کمیته های مردمی در جبهه یا در جریان اعزام برای پیوستن به دشمن اسیر شده بودند را با همکاری صلیب سرخ و یونیسف به خانواده های آنها تحویل دادیم و آنها نیز از این اقدام ارتش و کمیته های مردمی تشکر کردند.

سرهنگ سریع خاطر نشان کرد: مطالب و شایعاتی که سعودی ها مبنی بر به کار گیری نوجوانان توسط جبهه یمن ترویج می کنند، با این هدف صورت می گیرد که بر موارد متعدد نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی و جنایت هایی که در حق کودکان و نوجوانان مرتکب می شوند سرپوش بگذارند.

این فرمانده یمنی ادامه داد: برخی از این نوجوانان که توسط ارتش یمن اسیر شده اند اعتراف کرده اند که سعودی ها و مزدوران آنها ما را با فریب و نیرنگ به جبهه کشانده اند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی سعودی ها به مبانی و قوانین بین الملل در زمینه حقوق بشر افزود: مسئولیت این گونه موارد نقض حقوق بشر و فریب دادن نوجوانان و کشاندن آنها به میدان جنگ بر عهده متجاوزان و مزدوران آنها است و ما از شهروندان می خواهیم مراقب فرزندان خود باشند و اجازه ندهند برخی افراد آنها را فریب داده و به میدان جنگ بکشانند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciqqaq.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما