شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 69654
منبع : خبرگزاری مهر
فرمانده انتظامی استان قم:

هیچ تعرضی به کامیون‌های حمل بار در قم نشده است

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم گفت: کامیون داران در این استان تعامل خوبی با نیروی انتظامی داشته‌اند و در قم هیچ تعرضی به کامیون‌ها انجام نشده است.
هیچ تعرضی به کامیون‌های حمل بار در قم نشده است
هیچ تعرضی به کامیون‌های حمل بار در قم نشده است
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی قبل از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته ناجا از ۱۳ مهرماه آغاز می‌شود، افزود: شعار امسال هفته ناجا، «پلیس مقتدر، امین مردم» است و هر روز نیز به عنوانی نامگذاری شده است.

وی گفت: شعار روز اول هفته ناجا با عنوان «جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، رفعت و مهربانی» نامگذاری شده است که در این روز پیاده‌روی ویژه کارکنان، غبارروبی نمازخانه‌ها در رده‌های انتظامی استان، دیدار با خانواده معظم شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، عیادت و سرکشی از بیماران در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) و برپایی چادر امدادی در مصلای نماز جمعه انجام می‌گیرد.

فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: روز دوم هفته ناجا با شعار «انضباط، اقتدار و امنیت پایدار» نامگذاری شده است که در این روز صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان و سازمان‌های امدادی، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با گلباران بیت امام و دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در قم، نشست نیروهای مسلح، افتتاح کلانتری ۲۲ پردیسان، افتتاح پایگاه یکم آگاهی، افتتاح ساختمان جدید فرماندهی پلیس راه، مصاحبه تلویزیونی فرماندهی انتظامی استان و برپایی نمایشگاه پلیس فتا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز سوم هفته ناجا با شعار «حرفه گرایی، تخصص کارآمدی» با اهدای خون توسط کارکنان، اجرای تئاتری با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نشست با سران طوایف و ریش سفیدان، همایش فرهنگ ترافیک، جلسه با شرکت‌های مراقبتی و انتظامی، نشست با ائمه جماعت و شورای معتمدین پلیس برگزار می‌شود.

سردار آقاخانی اضافه کرد: روز چهارم هفته ناجا با شعار آموزش همگانی، مشارکت عمومی پیشگیری اجتماعی با ارائه مشاوره حقوقی و قضایی در طول هفته، اعزام گروه‌های سرود به مدارس، بازدید دانشجویان و دانش آموزان از مرکز فوریت‌های پلیس، مانور شهری موتورسواران قانون‌مند، انجام مسابقه رادیویی و ملاقات با مردم در ۱۹۷ برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار روز پنجم هفته ناجا «خدمت گذاری، پاسخگویی و امانت‌داری» است، افزود: در این روز قرائت پیام مهر در یکی از مدارس منتخب استان، حضور کارشناسان فتا در مدارس، ارسال پیام کوتاه به مسافرین در هنگام ورود به قم، برگزاری مسابقات ورزشی محلی و سخنرانی رؤسای نیروی انتظامی در مدارس برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: شعار روز ششم هفته ناجا «دانش بنیانی، پژوهش محوری و روزآمدی» که در این روز کوه‌پیمایی با قرائت زیارت عاشورا، جشنواره ورزشی، برنامه خدمات مضاعف و افزایش ساعت کاری برای خدمت به مردم و ویزیت رایگان توسط دندان‌پزشک در کلینیک نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

وی گفت: در روز هفتم با شعار «ولایت مداری، ایثارگری و شهادت» به برپایی نمایشگاه تصویری حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از حافظان قرآن کریم اقدام می‌شود.

سردار آقاخانی ادامه داد: هفته ناجا با غبار روبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدا به پایان می‌رسد.

کاهش پنج درصدی جرایم در قم طی ماه گذشته

وی در ادامه در خصوص پیشگیری از جرائم افزود: روند رشد پیشگیری از جرائم در استان صعودی بوده است و در طی یک ماه گذشته حداقل پنج درصد در کل جرائم کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌گرفته در سه ماهه سوم پیشگیری از جرائم به ویژه در برخورد با مزاحمین نوامیس، برخورد با معتادین و توزیع کنندگان مواد مخدر در محلات، برخورد با محتکرین و همچنین برخورد با کالای قاچاق روند صعودی را می‌پیماید.

وی گفت: خوشبختانه برخورد با جرائم در فضای مجازی افزایش ۷۰۰ درصدی داشته است زیرا پلیس فتا اشرافیت ویژه‌ای بر این نوع جرائم دارد.

وی با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش طی یک ماه گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است، افزود: طی هماهنگی با دستگاه قضایی تمامی اراذل و اوباش احزار خواهند شد زیرا یا باید اصلاح شوند و یا استان قم را ترک کنند.

سردار آقاخانی بیان کرد: طی یک سال گذشته در کلانتری‌ها بیش از ۶ هزار و ۹۵۲ پرونده به مصالحه ختم شده است.

افزایش کشف جرم در قم

وی گفت: پلیس فتا در بحث اقتصادی رشد ۷۰ درصدی و در بحث مسائل اخلاقی رشد ۱۱۰ درصدی و در بحث اجتماعی رشد ۱۰۶ درصدی، در بحث سیاسی رشد ۱۰۰ درصدی و در مجموع ۸۰ درصد در جرائم سایبری افزایش کشفیات داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه وقوع شرارت نسبت به ۶ ماهه سال قبل کاهش هفت درصدی داشته است، افزود: دستگیری اوباش ۱۲ درصد طی سال گذشته افزایش داشته است.

وی از افزایش فوتی‌های جاده‌ای در این استان خبر داد و بیان کرد: برخورد با خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی در خصوص دریافت پرونده‌ها توسط کلانتری‌ها افزود: کلانتری موظف است پرونده‌ها را دریافت و پیگیری‌های لازم را انجام دهد مگر اینکه پرونده به درخواست فرد شاکی به مشاوره ارائه داده شود.

وی در خصوص فوت فردی در هتل خورشید قم نیز افزود: قتل به دلیل مسئله اخلاقی رد می‌شود و صحت ندارد.

فرمانده انتظامی استان قم در خصوص کامیون داران در استان قم افزود: کامیون داران در این استان تعامل خوبی با نیروی انتظامی داشته‌اند و در این استان هیچ تعرضی به کامیون‌ها انجام نشده است و پلیس نیز مراقبت کامل را برای انتقال بار به عمل می‌آورد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjxmem.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما