يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 69669
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل پدافند غیرعامل:

امنیت سایبری قم به صورت مستمر رصد می شود

قم نيوز : مدیرکل پدافند غیرعامل قم، گفت: با توجه به جایگاه مهم این استان در جهان اسلام و وجود پایگاه های تبادل اطلاعات دیجیتال در آن، امنیت سایبری به صورت مستمر توسط دستگاه های نظارتی رصد می شود.
امنیت سایبری قم به صورت مستمر رصد می شود
امنیت سایبری قم به صورت مستمر رصد می شود
به گزارش قم نیوز مهدی متقیان روزیکشنبه بیان کرد: یکی از بخش های مهم مورد توجه درپدافند غیرعامل، حوزه امنیت سایبری می باشد که برای مقابله با تهاجم های دشمن در این بخش، در استان قم از مدت ها قبل برنامه ریزی های منسجمی تدارک دیده شده است.

وی افزود: از سال گذشته تست نفوذ برای بررسی سطح آسیب پذیری شبکه های دیجیتال و دستگاه های انتقال اطلاعات نهادهای اجرایی استان انجام و نقاط ضعف آن ها در بحث امنیت سایبری شناسایی و برطرف شد.

وی ادامه داد: همچنین بازدیدهای کارشناسی از سرورهای رایانه ای مستقر درسطح استان انجام و نکات امنیتی لازم به کاربران آن ارائه شد تا از هرگونه سواستفاده احتمالی دشمن جلوگیری شود.

متقیان گفت: همه نهادها و دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند، سطح امنیت سایبری خود را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و به کارگیری نکات ایمنی مورد نظر در این حوزه ارتقا دهند تا تبادل اطلاعات در قم به صورت امن و براساس مولفه های پدافند غیرعامل انجام شود.

وی بیان کرد: دشمن امروز به دنبال راه نفوذ در شبکه های انتقال اطلاعات کشور است و به همین خاطر مسئولان و مردم قم باید در استفاده از فضای مجازی، نکات ایمنی را رعایت کنند و اجازه ندهند اطلاعات آنان در فضای سایبری به راحتی قابل دسترسی باشد.

وی ادامه داد: تهدیدهای سایبری با به کارگیری نکات ایمنی و رعایت مولفه های پدافند غیرعامل، خنثی می شوند و در این زمینه در سطح استان اقدام های کارشناسی گسترده ای انجام شده است.

قم از جمله شاخص ترین استان های کشور در زمینه به کارگیری شبکه های دیجیتال و فضای مجازی می باشد و به دلیل وجود برخی مراکز انتقال داده در این استان، حوزه امنیت سایبری در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcf1vdv.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما