دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 69710
منبع : خبرگزاری ايرنا
قائم مقام باشگاه صبا:

صبای قم به صورت قطعی از لیگ دسته دوم حذف شد

قم نيوز : قائم مقام باشگاه صبای قم گفت: تیم فوتبال صبا با سابقه درخشان در لیگ برتر باشگاه های کشور، به دلیل مشکلات مالی به صورت قطعی از لیگ دسته دوم باشگاه های کشور حذف و به لیگ دسته سوم سقوط کرد.
صبای قم به صورت قطعی از لیگ دسته دوم حذف شد
صبای قم به صورت قطعی از لیگ دسته دوم حذف شد
به گزارش قم نیوز سید جواد خازنی روز دوشنبه خاطرنشان کرد: تیم فوتبال صبای قم در سه بازی اول لیگ دسته دوم شرکت نکرد به همین دلیل به لیگ دسته سوم سقوط نمود و طبق قانون، امسال نمی تواند در لیگ دسته سه نیز حاضر شود.
نائب رئیس هیات فوتبال قم ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور و قوانین جاری اجازه مصرف اعتبارات دولتی در ورزش قهرمانی را نمی دهد، به همین دلیل صبا هم به دلیل بدهی های گذشته و هم هزینه های جاری، با مشکل مواجه بود و بخش خصوصی نیز حاضر به سرمایه گذاری در این باشگاه نشده است.

خازنی گفت: امسال چندین مرحله برای واگذاری این تیم به بخش خصوصی فراخوان زده شده و چندین نفر هم مراجعه کردند ولی با مشاهده وضعیت صبا و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تیم به دلیل بدهی، حاضر به همکاری نشدند.

وی تصریح کرد: صبا در لیگ دسته سوم نیز با همین مشکلات مواجه است و اگر فکراساسی نشود باید صبای قم را از دست رفته بدانیم و امیدها برای حضور این تیم در لیگ دسته سوم در سال آینده نیز کمرنگ خواهد شد.

تیم فوتبال صبای قم در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور با تیم‌های نفت و گاز گچساران، شهرداری بندرعباس، پرسپولیس گناوه ( نفت و پالایش آبادان)، شهرداری فومن، نفت امیدیه، شهرداری بابلسر، نیروی زمینی تهران، مس شهر بابک ( قشقایی شیراز)، بعثت کرمانشاه، پاس همدان (پرسپولیس مشهد)، خیبرخرم آباد، جهاد نصر سیرجان و استقلال رامشیر همگروه شده بود که به دلیل حاضر نشدن در رقابت ها، حذف شد و به دسته پایین تر سقوط کرد.

تیم فوتبال صبا 9 سال نماینده فوتبال استان قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران بود. و در سال 84نیز سهمیه باشگاه های آسیا را کسب کرده بود.

این تیم در پایان فصل 96 – 1395 لیگ برتر فوتبال ایران به لیگ دسته اول سقوط کرد و درفصل 97 – 1396 لیگ دسته اول فوتبال کشور نیز با دومین سقوط متوالی راهی لیگ دسته دوم فوتبال کشور شد.

تیم فوتبال صبا در سال1380 توسط شرکت باتری‌سازی نیرو تاسیس و در سال 1387 از تهران به قم منتقل شد و از فصل 1388-1387 بازی‌های صبا در ورزشگاه یادگار امام این شهر برگزار می شد. تیم صبا قبل از انتقال به قم سابقه قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران در دوره 84–1383، قهرمانی سوپر جام ایران و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارد.

در این تیم مربیان بزرگی مانند پرویز مظلومی، میلان زیوادینوویچ، مجید جلالی، محمدحسین ضیایی، فرهاد کاظمی، یحیی گل‌محمدی، فیروز کریمی، رسول کربکندی، محمود یاوری، عبدالله ویسی، محمد مایلی‌کهن، مهدی تارتار، علی دایی و عبدالصمد مرفاوی فعالیت کردند و اکنون چنین تیمی با این پیشینه قوی، در معرض نابودی کامل قرار گرفته است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdccxmqe.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی رحیمی فر
سلام چرا تیم که به استانداری واگذارشد جناب آقای استاندار گذاشت تیم به این روز بیافتتدیک نگاهی به استانهای دیگر نگاه کنید وبه فکر صبا باشید صبا عابروی فوتبال قم بود