دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 69741
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

ولایت امیرالمؤمنین(ع) سیطره فرهنگ توحیدی بر جامعه اسلامی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بعد از رسول خدا جز امام علی علیه‌السلام شخصیتی برای تفسیر قرآن و احکام دین وجود ندارد؛ بنابراین پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (ع) به معنای سیطره فرهنگ توحیدی بر جامعه اسلامی است.
ولایت امیرالمؤمنین(ع) سیطره فرهنگ توحیدی بر جامعه اسلامی است
ولایت امیرالمؤمنین(ع) سیطره فرهنگ توحیدی بر جامعه اسلامی است
به گزارش قم نیوز خانم حیدری مجد امروز در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با اشاره به جایگاه ولایت در تأثیرگذاری عبادت اظهار داشت: بر اساس روایات اگر مسلمانی ولایتمدار نباشد، هیچ عبادتی از او قبول نمی‌شود.

وی ولایت و پذیرش امامت را تشکیل‌دهنده اساس فکری شیعه عنوان کرد و افزود: همه دین توحید است و کلمه «لا اله الا الله» یعنی فرهنگ توحید، خدایی شدن و خدایی دیدن همه امور است.

استاد حوزه علمیه خواهران معاد باوری و اعتقاد به ولایت اهل‌بیت علیه‌السلام را از نتایج اعتقاد به کلمه «لااله‌الاالله» دانست و افزود: توحید درواقع به‌منزله دژ محکمی است که هرکس بر آن وارد شود از عذاب الهی درامان خواهد بود.

کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه از زمان حضرت آدم علیه‌السلام تاکنون موحدان زیادی پا به عرصه هستی گذاشته‌اند؛ اما تمام آن‌ها به درجه رستگاری و عاقبت‌به‌خیری نرسیده‌اند، گفت: در میان این موحدان تنها کسانی که به ولایت انبیاء و ائمه اعتقاد کامل داشته باشند به صراط حق راه‌یافته‌اند، زیرا مقدمه شناخت حق از باطل، امام شناسی و ولایتمداری است.

حیدری مجد ادامه داد: انسان موحد مسلمان با گفتن کلمه «لا اله الا الله» از حیطه کفر خارج و در امان اسلام است و با پذیرش ولایت امام علی علیه‌السلام و دین خود را کامل می‌کند.

وی با این استدلال که خداوند برای هدایت انسان‌ها، عقل و فطرت را در وجودشان قرارداده است، یادآور شد: خداوند تمامی انبیای الهی را برای راهنمایی و هدایت بشر فرستاده است و بعد از رسول خدا صلی‌الله علیه واله جز امام علی علیه‌السلام شخصیتی برای تفسیر قرآن و احکام دین وجود ندارد؛ بنابراین پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (ع) به معنای سیطره فرهنگ توحیدی بر جامعه اسلامی و قبول تمامی اعمال اهل ایمان است

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqu93.ak9yt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما