چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 6977
اروجی خبر داد:

آموزش ۷۶هیئت مذهبی در خصوص مدیریت بحران

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم از آموزش ۷۶ هیئت مذهبی در خصوص مدیریت بحران در قم خبر داد.
آموزش ۷۶هیئت مذهبی در خصوص مدیریت بحران
به گزارش قم نیوز، محسن اروجی قبل از ظهر چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه بازتوانی با هدف توانمندسازی هیئت‌های مذهبی در مواقع بحران بیان کرد: در قانون مدیریت بحران بازسازی، عبارت از همه اقدامات لازم پس از وقوع بحران است که به منظور بازگشت به وضعیت عادی و بررسی ضوابط ایمنی انجام می شود.

وی گفت: بازتوانی نیز به منظور بازگرداندن شرایط روحی و جسمی حادثه دیدگان انجام می شود.

وی با اشاره به لزوم بازتوانی روحی و روانی افراد حادثه دیده پس از زلزله افزود: ‌ سازمان مدیریت بحران کشور ۶ استان را به عنوان استان پایلوت انتخاب کرده است که مطالعات آن توسط پیمانکاران در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم بیان کرد: ‌در کشور ما زیر ساخت‌های مدیریت بحران وجود دارد که یکی از این زیر ساخت‌ها هیئت‌های مذهبی هستند که می‌توانند کمک‌های مطلوبی به آسیب دیدگان داشته باشند.

انتخاب ۷۶ هیئت مذهبی در قم به منظور آموزش مدیریت بحران
وی با اشاره به اینکه در این استان‌ها ۴۰ هیئت مذهبی به منظور آموزش مدیریت بحران انتخاب شده است افزود: در استان قم ۷۶ هیات مذهبی به منظور آموزش مدیریت بحران انتخاب شده است.

آموزش پنج نفر از هر هیئت مذهبی
اوروجی گفت: ‌ از هر یک از این هیئت‌های مذهبی پنج نفر انتخاب شده‌اند تا آموزش‌های لازم در خصوص بازتوانی روحی و روانی به خصوص در نگهداری کودکان و زنان بی‌سرپرست در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه به آن‌ها ارائه شود.

وی بیان کرد: با آموزش‌هایی که به هیات‌های مذهبی داده شده است در صورت وقوع حادثه در استان قم این هیات‌ها به صورت سازمان یافته وارد عمل می‌شوند.

طرح با عنوان حضرت زینب (س) ‌ نام گذاری شد
وی گفت: با توجه به حادثه کربلا و نقش حضرت زینب(س) ‌در بازتوانی روحی و روانی بازماندگان کربلا این طرح به نام طرح حضرت زینب(س) نامگذاری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم بیان کرد: ‌در مناسبت‌های مختلف با هماهنگی هلال احمر و آتش نشانی آموزش‌های لازم به این هیئت‌ها مجددا تکرار خواهد شد.

لزوم بسیج شدن همه نیرو‌ها برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
وی گفت: با توجه به شرایط ایران لازم است برای مقابله با حوادث غیر مترقبه آمادگی لازم وجود داشته باشد و برای مقابله با این حوادث باید همه نیروهای کشور بسیج شوند که در مراحل مختلف مدیریت بحران اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری به عنوان سال مقابله با حوادث غیر مترقبه نام گذاری شده است افزود: ‌از سال ۸۲ اعتبارات مناسبی برای روستا‌ها در جهت نوسازی ساختمان‌های قدیمی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.0nik49no05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما