سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 69780
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله علوی گرگانی در نامه ای به رئیس جمهور:

عدم تحرک جدی برای رفع نیاز اقشار آسیب پذیر نگران کننده است

قم نيوز : آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در نامه ای به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم شد و تاکید کرد: امروز آنچه که بنده را نگران کرده و از آن احساس خطر می‌کنم، عدم توجه کافی به مقوله رفع نیاز اقشار آسیب پذیر و عدم تحرک جدی مسؤولان در این زمینه و یا بعضا اقدامات غیر مؤثر مسئولین در هر سه قوه است.
عدم تحرک جدی برای رفع نیاز اقشار آسیب پذیر نگران کننده است/جریان های سیاسی مناقشات را کنار بگذارند
عدم تحرک جدی برای رفع نیاز اقشار آسیب پذیر نگران کننده است/جریان های سیاسی مناقشات را کنار بگذارند
به گزارش قم نیوز در نامه این مرجع تقلید خطاب به رئیس جمهور آمده است: همان گونه که حضرتعالی می‌دانید، مشکلات اقتصادی مردم به‌واسطه رکود حاکم بر بازار و عدم فعالیت کامل واحدهای تولیدی همچنین برخی مشکلات بانکی و افزایش سالیانه مالیات و مسائل دیگر موجب سنگینی بر دوش مردم مخصوصا قشر ضعیف و متوسط جامعه شده است. اگر چه بخشی از این فشارها نیز ناشی از فشارهای بین المللی و تحریم‌های ناجوانمردانه است و همگان نیز اذعان به آن دارند، لکن این موضوع مسبوق به سابقه نیز بوده است و مردم آن را قبلا هم تجربه کرده‌اند.

در ادامه این نامه افزوده شده است: امروز آنچه که بنده را نگران کرده و از آن احساس خطر می‌کنم، عدم توجه کافی به مقوله رفع نیاز اقشار آسیب پذیر و عدم تحرک جدی مسؤولان در این زمینه و یا بعضا اقدامات غیر مؤثر مسئولین در هر سه قوه است. اقتصاد، معیشت و حمایت از تولید گران داخلی و بخش خصوصی در حال حاضر جزو اولویت‌های زندگی مردم و جوانان است. مسئله قیمت ارز و سکه و افزایش غیر منطقی و نامتعادل آن، همچنین کمبود برخی کالاها در پاره ای اوقات و عدم نظارت دقیق بر بازار و قیمت‌ها زندگی همه مردم را درگیر کرده است و حتی تولید کنندگان محترم نیز از کمی تحرک در جبران آن شکایت دارند.

در این نامه آمده است: اینجانب از شما و مسئولین محترم اقتصادی می خواهم که تا دیر نشده و اعتماد مردم به طور کامل سلب نشده است، با کمک گرفتن از کارشناسان دلسوز و متعهد و میدان دادن به جوانان نخبه و پرکار و انقلابی و خوش ذوق اقدامی جدی و عملی برای کم کردن مشکلات مردم گرفته شود.

 

این مرجع تقلید تصریح کرده است: طبیعی است که نمی‌توان برخی مشکلات را به طور سریع و ضرب الاجلی حل نمود، لکن مردم باید احساس کنند که مسئولان اراده جدی برای حل مشکلات دارند و پرکار و خوش فکر هستند که این خود ایجاد نوعی اعتماد عمومی به مسئولان محترم در همه رده‌ها است. اینجانب از همه کارشناسان دلسوز و متعهد و رؤسای قوای دیگر نیز می‌خواهم تمام تلاش خود را برای کمک به دولت محترم به کار بسته تا با هم فکری و هماهنگی همدیگر و اتخاذ راهبردهای صحیح و عالمانه از این گذرگاه‌های سخت با توفیق الهی عبور کنیم.

در این نامه اضافه شده است: ضمنا از احزاب و جریان‌های سیاسی نیز می‌خواهم مناقشات سیاسی و حاشیه ای را کنار گذاشته و در خط مستقیم اسلام و انقلاب با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کرده و کمک دولت باشند و همگان در قوای سه گانه توکل به خدا را فراموش نکرده و به نیروهای مردمی مخصوصا جوانان نخبه و خوب و فهیم این مرز و بوم اعتماد داشته باشند. امیدوارم خداوند شر دشمنان اسلام و انقلاب مخصوصا استکبار جهانی را به خودشان برگرداند و فرج حقیقی را هر چه زودتر محقق بگرداند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyaem.uqehozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما