جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۱۱
کد مطلب : 69858
منبع : خبرگزاری تسنیم

زائران اربعین حسینی تشنه اسلام ناب هستند

قم نيوز : مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) گفت: انتقال پیام ناب انقلاب اسلامی و انقلاب عاشورایی باید توسط مردم در این مراسم اتفاق بیفتد چراکه زائران اربعین تشنه اسلام ناب هستند و ایستادگی در این مسیر شکل می‌گیرد.
زائران اربعین حسینی تشنه اسلام ناب هستند
زائران اربعین حسینی تشنه اسلام ناب هستند
به گزارش قم نیوز سید احمد عبودتیان عصر امروز در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به حضور زائران و خادمان در اربعین حسینی اظهار داشت: خادمان نباید زیاد به چشم بیایند و آنچه متوجه شده‌ایم صاحب اصلی این سفر حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان اینکه نباید جریان مردمی اربعین به نام کسی مصادره شود ابراز کرد: سال‌ها بوده که گفته می‌شود در مرز مهران به زوار پاکستانی و افغانستانی بی‌حرمتی می‌شود که حزب الهی‌ها به شدت در این امر مراقبت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با اشاره به حضور زائران با مشقت‌های فراوان به اربعین حسینی تصریح کرد: این حماسه با بخش‌نامه و مصوبه شکل نگرفته است و ستادهای مردمی اربعین ملاحظات زیادی در این زمینه داشته و حزب الهی‌ها امروز در کشور آبروداری کرده‌اند تا تفاوت خدمت در دو کشور احساس نشود.

وی با تأکید اینکه علیرغم وجود مشکلات نباید مهمانان این مسیر کمبودها را احساس کنند، یادآور شد: اربعین حرکتی بین‌المللی است و میزبانی کریمانه از زائران وظیفه است، همچنین باید مراقبت کنیم زائران خارجی زمانی که به ایران می‌آیند مشکلاتی نداشته باشند.

عبودتیان با اشاره به اهمیت خودجوش شدن فعالیت‌های اربعینی خاطرنشان کرد: خدمات مردمی هم باید حقوقی شود با بتوان مطالبه حقوقی انجام گیرد و زمانی که حرکتی به شکل منسجم تبدیل شود می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: انتقال پیام ناب انقلاب اسلامی و انقلاب عاشورایی باید توسط مردم در این مراسم اتفاق بیفتد چراکه زائران اربعین تشنه اسلام ناب هستند و ایستادگی در این مسیر شکل می‌گیرد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) اظهار داشت: طرح نائب شهید شدن در اربعین طرح بسیار مناسبی بود که در زمانی که روی مسئله وحدت اصرار می‌شود می‌توان تمرکز بهتری روی این طرح صورت گیرد و نائب الزیاره شدن شهدای دیگر کشورها نیز می‌تواند تأثیر فراوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدام جوانان بصره‌ای در جمع‌آوری سرمایه هزینه سفر برای زوار ایرانی بسیار وحدت آمیز بوده است، ابراز کرد: باید در طول این مسیر فعالیت‌های گسترده مهدوی انجام شود و این کار سبب ورود دیگران نیز می‌شود.

عبودتیان خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های اربعین امسال هدفمندتر و هماهنگ‌تر شود تا بار دیگر اهمیت این حرکت مردمی بر جهانیان مشخص شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfccdv.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما