جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : 69861
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام خسروپناه: پیاده روی اربعین نماد گفتمان انقلاب اسلامی است

قم نيوز : رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه گفت: تحقق تمدن نوین اسلامی هدف گفتمان انقلاب اسلامی است و پیاده روی اربعین در زمان کنونی یکی از نمادهای این گفتمان است.
پیاده روی اربعین نماد گفتمان انقلاب اسلامی است/FATF به دنبال ساختارمند کردن اقتصاد نئولیبرالی در کشور است
پیاده روی اربعین نماد گفتمان انقلاب اسلامی است/FATF به دنبال ساختارمند کردن اقتصاد نئولیبرالی در کشور است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر امروز در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت زیارت اربعین اظهار کرد: این زیارت براساس روایات جزو علامت‌های مومن است، زیارت امام حسین(ع) مستحب موکد است و گاهی واجب کفایی هم می‌شود، زیارت اربعین یکی از مصادیق بارز شعائر الهی است.

وی ادامه داد: زیارت اربعین سنت علما بوده است و شیعیان گاهی در مسیر زیارت امام حسین(ع) دست و پای خود را دادند، پیاده به زیارت این امام معصوم رفتن فضیلت زیارت را بیشتر می‌کند، زیارت امام حسین(ع) آثار مثبت دنیوی دارد.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افزود: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان توحید محور است و حرکت اربعین ما هم باید توحید محور باشد، گفتمان کنونی در جهان گفتمان اومانیستی است و براساس این گفتمان اصالت با انسان و نه خدا است، مستکبران در جهان بمب اتم می‌سازند، اما به موشک‌های دفاعی کشورمان گیر می‌دهند.

خسروپناه اصل ولایت مداری را جزو اصول گفتمان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ساده ترین زندگی را امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری دارند، رهبر معظم انقلاب در برابر زندگی‌های اشرافی ایستادند و ایشان دغدغه زیادی نسبت به محرومین دارند.

وی ادامه داد: روزی گزارشی در خصوص وضعیت اسف بار یک منطقه محروم به دست رهبر معظم انقلاب رسید که ایشان یک شب تا صبح به خاطر این گزارش نخوابیدند و مقام معظم رهبری رئیس ستاد اجرایی فرمان امام را مامور کردند که در عرض 6 ماه مشکلات آن منطقه را حل کند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افزود: گفتمان انقلاب اسلامی به استکبارستیزی در جهان معروف است، بشر در تمام دنیا روحیه استکبارستیزی پیدا کرده است، آثار انقلاب اسلامی را در جهان مشاهده می‌کنیم.

خسروپناه با اشاره به اصول گفتمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقاومت جزو اصول گفتمان انقلاب اسلامی است، انقلاب با وجود تمام توطئه‌ها روز به روز مستحکم‌تر می‌شود، چون مردم اهل مقاومت هستند و دشمن در جنگ اقتصادی علیه ایران شکست می‌خورد.

وی ادامه داد: استقلال و خودباوری اصول مهمی در گفتمان انقلاب اسلامی هستند و کشورمان رتبه 16 علمی را در جهان کسب کرد، نسل سوم انقلاب در زمینه پیشرفت‌های علمی بهتر از نسل اول و نسل دوم عمل می‌کند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افزود: نباید اجازه بدهیم که در این کشور عده ای نان شب نداشته باشند و عده ای هم زندگی اشرافی را نهادینه کنند، عدالت خواهی جزو اصول گفتمان انقلاب اسلامی است، مردم دنیا تشنه عدالت هستند.

خسروپناه تحقق تمدن نوین اسلامی را هدف گفتمان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: پیاده روی اربعین در زمان کنونی یکی از نمادهای این گفتمان است و چنین مراسمی در دنیا بی نظیر است و به همین دلیل دشمنان به دنبال مانع تراشی برای زیارت اربعین هستند.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که فرزندان خود را گربه‌ها می‌دانند، الگوهای خوبی برای مردم نیستند، برخی از این سلبریتی‌ها بلندگوهای دشمن هستند و اگر آن‌ها به مقابله با اربعین می‌پردازند، به این دلیل است که می‌دانند پیاده روی اربعین نماد گفتمان انقلاب اسلامی است.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افزود: حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین پیام مقاومت و استکبارستیزی است و باید به دنبال افزایش رقم زائرین در این مراسم باشیم، حضور هیأت‌های عزاداری به صورت دسته جمعی در مراسم پیاده روی اربعین، گفتمان انقلاب اسلامی را تقویت می‌کند.

خسروپناه با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن اظهار کرد: موکب‌ها در ایام اربعین باید رویکرد اقتصاد مقاومتی را داشته باشند و از ریخت و پاش اضافی پرهیز کنند، البته نباید فعالیت موکب‌ها در ایام اربعین کاهش یابد و تعداد این موکب‌ها افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی ایران، یک گفتمان اصیل در جهان اسلام است، طرح FATF به دنبال ساختار مند کردن اقتصاد نئولیبرالی در کشورمان است و نباید نمایندگان مجلس زیر بار این طرح بروند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvoem.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما