سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 69984
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی مطرح کرد

اهتمام به وحدت ملت ایران و عراق در راهپیمایی اربعین

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بر اساس مصالح جهان اسلام لازم است بر وحدت راهپیمایی اربعین تکیه شود زیرا دشمنان درصدد از بین بردن وحدت در راهپیمایی اربعین هستند تا جریان راهپیمایی اربعین را با چنین توطئه‌ای کم اثر کنند.
اهتمام به وحدت ملت ایران و عراق در راهپیمایی اربعین
اهتمام به وحدت ملت ایران و عراق در راهپیمایی اربعین
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز با اشاره به ضرورت وحدت ملت ایران و عراق در مراسم اربعین اظهار کرد: خوشبختانه ملت عراق و ایران پیرو مکتب و محب اهل بیت(ع) هستند و حتی اهل تسنن عراق و ایران عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) دارند.

وی خاطرنشان کرد: در زیارت جامعه کبیره ذکر شده اهل بیت(ع) محور وحدت هستند و به واسطه آنها امت اسلامی وحدت پیدا می‌کند و همچنین عشق به اهل بیت(ع) به عنوان اجر رسالت پیامبر اکرم(ص) آنها را پیوند می‌دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی به عنوان نعمت الهی به امت اسلامی ارزانی شده و این امر امت اسلامی را از نزاع و اختلاف برحذر می‌دارد گفت: وحدت، اقتدار امت اسلامی را به همراه دارد و همچنین در زمینه محبت اهل بیت(ع) و پیامبر اسلام(ص) در زیارت جامعه کبیره و در سایر روایات تأکید شده است.

 

نمایش اوج وحدت در اربعین

وی عنوان کرد: باید به وحدت به عنوان وظیفه دینی اهتمام بورزیم و نهایت وحدت و یکپارچگی را در مراسم اربعین نمایش دهیم. جریان اربعین نمایش وحدت امت اسلامی است و به نمایش وحدت بین ادیان آسمانی می‌انجامد.

حجت‌الاسلام رجبی یادآور شد: زائرانی از ادیان دیگر نیز در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند و این امر مایه خوشبختی است و به این وسیله استکبار و صهیونیست‌ها با یک پدیده عجیبی که فکر نمی‌کردند رو به رو می‌شوند و به طور طبیعی نهایت تلاش خود را برای اینکه این وحدت را به هم بزنند به کار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهمیت تقویت وحدت به عنوان مصلحت جامعه اسلامی و مبارزه با توطئه‌های دشمنان گفت: بر اساس مصالح جهان اسلام لازم است بر وحدت راهپیمایی اربعین تکیه شود زیرا دشمنان درصدد از بین بردن وحدت در راهپیمایی اربعین هستند و می‌خواهند جریان راهپیمایی اربعین را با ایجاد اختلاف از بین ببرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: برنامه‌ریزان، مسؤولان و سیاست‌گذاران در ایران و عراق باید در نقطه مقابل توطئه‌های دشمنان به این امر اهتمام بورزند و نیروهای بسیج در مسیر اجرای این حرکت هوشیار باشند و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

 

پذیرایی ملت عراق از زائران اربعین

وی عنوان کرد: مردم عراق با عشق و شور از راهپیمایان اربعین پذیرایی کرده و زائران نیز عشق، مودت و محبت به اهل بیت(ع) را متجلی می‌کنند.

حجت‌الاسلام رجبی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا در قالب «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم» گفت: بر اساس آنچه در تعالیم دینی و زیارت ائمه طاهرین(ع) و زیارت عاشورا آمده باید با دوستان اهل بیت(ع) دوست، همراه و همدل باشیم و با دشمنان اهل بیت(ع) دشمن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید هر چه عشق به امام حسین(ع) داریم در مسیر وحدت، همدلی و مودت نسبت به عاشقان امام حسین(ع) اظهار کرده و در مرحله عمل پیاده کنیم بنابراین از هر منظری باید وحدت و یکپارچگی را از عمق جان و همدلی درونی به نمایش بگذاریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: رسانه‌ها باید نسبت به ترویج و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه و بین راهپیمایان اربعین اهتمام داشته و توطئه‌های دشمنان را متذکر شوند.

 انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfj1dv.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما