سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 70008
منبع : خبرگزاری مهر

آیت‌الله سعیدی: مردم نسبت به تصمیمات مسئولان حساس باشند

قم نيوز : امام‌جمعه قم گفت: مردم نسبت به کسانی که برای مسئولیتی به آن‌ها رأی داده‌اند و آن‌ها نیز تصمیمی می‌گیرند یا اموری را تصویب می‌کنند حساس باشند و در صورت خطا تذکر لسانی بدهند.
مردم نسبت به تصمیمات مسئولان حساس باشند
مردم نسبت به تصمیمات مسئولان حساس باشند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی، صبح سه‌شنبه در دیدار شورای شجره طیبه صالحین در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع باشکوه بسیجیان گفت: روحیه جوانی و روحیه عاشورایی و حسینی بسیجیان موردتوجه مقام معظم رهبری است که اهتمام خاصی به آن دارند.

وی بابیان این‌که اسلام، قرآن و اهل‌بیت و کسانی که نقش هدایت و رهبری امت را بر عهده‌دارند، از این قشر متعهد و متدین توصیفات گوناگونی دارند، گفت: ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که امکانات زیادی در اختیارداریم که درگذشته هیچ‌کدام در اختیار مردم و قشر جوان نبود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام افزود: انتظار اسلام از جامعه دینی تحقق دین کامل است؛ اسلام از متدینین دین حداقلی را نمی پذیرد، اگر کسانی پیدا شوند که به حداقل‌ها اکتفا کنند و بین معارف و احکام را تفکیک قائل شوند، مورد مذمت قرارگرفته‌اند.

وی در ادامه به‌ضرورت اهتمام درراه حق از سوی مؤمنان گفت: شاهدیم که منافقان و کافران در رویه خود، به نظرات دیگران کاری ندارند و عقاید باطل خود را اجرا و ترویج می‌کنند، درحالی‌که سزاوار است مؤمنان در مسیر درستی که انتخاب کرده‌اند، پافشاری کرده و در این مسیر سخن دیگران تأثیری بر ادامه راه آن‌ها نداشته باشند.

آیت الله سعیدی بابیان اینکه باید عملکرد ما در اجرای احکام اسلامی منظم باشد، افزود: خداوند نخستین عبادتی که در تشکیل حکومت اسلامی از مؤمنان انتظار دارد، اقامه نماز است؛ اهتمام معصومین و بزرگان دینی در اقامه نماز اول وقت، ازجمله نماز ظهر عاشورای امام حسین علیه‌السلام نشان از اهمیت اقامه نماز است.

وی زکات را دستور دیگر خداوند بعد از تشکیل حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: کسی که خالصانه به دنبال ادای خمس و زکات است، در حقیقت گمان نمی‌کند که بخشی از مال خود را به‌عنوان ادای این فرایض الهی پرداخت می کند، بلکه این‌گونه رفتار می‌کند که گویی مالی که به خودش تعلق ندارد را به صاحب اصلی آن می‌رساند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام افزود: دستور دیگر الهی بعد از اقامه نماز و ادای زکات در جامعه اسلامی، امربه‌معروف و نهی از منکر است. حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر به دو بخش تقسیم می‌شود، حوزه نظام و حاکمیت و دیگری حوزه مردم و ملت است.

وی بابیان این‌که در حوزه حاکمیت، امربه‌معروف و نهی از منکر توسط متصدیان مربوطه انجام می‌شود، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر در حوزه مردم، تذکر لسانی است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و کارهایی که داریم، اگر دیدیم مسئولی به وظیفه خود عمل نمی‌کند، امربه‌معروف و نهی از منکر شفاف و صریح بر ما لازم است.

آیت الله سعیدی گفت: مردم باید برای کسانی که برای مسئولیتی به آن‌ها رأی داده‌اند و آنها نیز تصمیمی می‌گیرند یا اموری را تصویب می‌کنند، حساس باشند و در صورت خطا کردن آن‌ها، تذکر لسانی بدهند. البته تذکر به افراد باید از نوع تذکری باشد که افراد به فرزندان و خانواده خود می‌دهند؛ نه آنکه تذکر و انتقاد برای حذف افراد باشد.

وی بابیان این‌که سکوت اختیار کردن در برابر تصمیمات مسئولان، سلب مسئولیت نسبت به امور نمی‌کند، گفت: گاهی مردم غافل‌اند و توجه ندارند که مسئولان هم در کارهای خود دچار اشتباه می‌شوند که البته  لازم است برای اصلاح امور نقد شوند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcev78f.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما