کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار قم: دولت به‌تنهایی توانایی میزبانی از زائران اربعین را ندارد

خبرگزاری فارس , 18 مهر 1397 ساعت 18:01

فرماندار قم با بیان اینکه دولت به‌تنهایی توانایی میزبانی از زائران اربعین را ندارد، گفت: امسال حرکت‌های اربعین را با حمایت‌های مردمی به شیوه مطلوب‌تری دنبال خواهیم کرد.


به گزارش قم نیوز رضا سیار ظهر امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به میزبانی از زائران خارجی در اربعین سال گذشته عنوان کرد: سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با استفاده از ظرفیت نیروهای طلبه و بسیجی توانست در سال گذشته خدمات مطلوبی را در مصلای قدس به زائران ارائه کند و در برخی از شب‌ها نیز از ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) استفاده شد.

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی مختلف در نقاط مختلف استان قم به مناسبت اربعین حسینی یاد کرد و افزود: امسال جمعیت زائران خارجی استان قم افزایش قابل توجهی خواهد داشت به همین علت باید با توجه به نوع تهدیدها در بعد امنیتی تدابیر ویژه‌تری را داشته باشیم.

فرماندار قم با بیان اینکه دولت به‌تنهایی توانایی میزبانی از زائران اربعین را ندارد، گفت: امسال حرکت‌های اربعین را با حمایت‌های مردمی به شیوه مطلوب‌تری دنبال خواهیم کرد؛ نزدیک به 800 نفر خادم که 300 نفر آن‌ها از بانوان هستند در مصلای قدس مستقر می‌شوند تا بتوانند به شیوه مطلوب از زائران استان قم میزبانی کنند.

وی با اشاره به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی برای کاهش حجم ترافیکی هسته مرکزی شهر مقدس قم عنوان کرد: در محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین باید به تردد زائران خارجی نیز توجه داشته باشیم تا این افراد با مشکل خاصی روبرو نباشند.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 70045

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70045/فرماندار-قم-دولت-به-تنهایی-توانایی-میزبانی-زائران-اربعین-ندارد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir