چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : 70051
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله نوری همدانی: هشدار دلسوزان انقلاب دربارهFATF نادیده گرفته شد

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با انتقاد از تصویب بخشی از قرارداد عبری، عربی و غربی FATF در مجلس شورای اسلامی، از بی توجهی به هشدارهای بزرگان و دلسوزان انقلاب در این خصوص انتقاد کرد.
هشدار دلسوزان انقلاب دربارهFATF نادیده گرفته شد
هشدار دلسوزان انقلاب دربارهFATF نادیده گرفته شد
به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به تصویب بخشی از لایحهFATF  در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه با وجود هشدار بزرگان و دلسوزان انقلاب شاهد تصویب این قرارداد عبری، عربی و غربی بودیم که مفاد آن با شاخصه های انقلاب منافات دارد.

وی با اشاره به اینکه این انتظار می رفت که بررسی بیشتری روی چنین لایحه ای صورت گیرد، افزود: ما در این باره بارها نظر خود را گفتیم تا در آینده تاریخ قضاوت نکند که ما در برابر چنین مسئله ای سکوت کردیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: چگونه می توان قراردادی با موضوع مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم را امضا کرد در حالی که مشخص کننده مصداق تروریست آمریکاست.

وی بیان کرد: شاهد هستیم که آمریکا از یک سو عربستان و رژیم صهیونیستی کودک کش را که دائم مشغول کشتار مردم بیگناه هستند تروریست نمی داند و از سوی دیگر لبنان را تروریست معرفی می کند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه نمی توان در کنار هم به اسلام و استکبار گرایش داشت، افزود: امیدواریم که شورای نگهبان با دقت این قرارداد را بررسی کند تا مخالفت با شرع و قانون اساسی در آن نباشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره کنوانسیون ها و معاهدات غربی گفت: ایشان تاکید کردند که این کنوانسیون ها نباید ملاک عمل نمایندگان قرار گیرد و باید نسبت به تدوین قوانین داخلی اقدام شود اما به فرمایشات ایشان توجه نکردند.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار کرد: وضعیت معیشت مردم ناراحت کننده است و باید مسؤولان در این خصوص نظارت های لازم را داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsxqm.2bqxp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما