پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : 70060
منبع : ایسنا
با حضور وزیر نیرو؛

نیروگاه 6مگاواتی برق در شهرک شکوهیه افتتاح شد

قم نيوز : نیروگاه 6مگاواتی مقیاس کوچک برق در شهرک صنعتی شکوهیه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.
نیروگاه 6مگاواتی برق در شهرک شکوهیه افتتاح شد
نیروگاه 6مگاواتی برق در شهرک شکوهیه افتتاح شد
به گزارش قم نیوز رضا الماسی در آیین بهره برداری از نیروگاه 6مگاواتی مقیاس کوچک شهرک شکوهیه عنوان کرد: این نیروگاه با هدف تامین قسمتی از مصرف برق این شهرک صنعتی ایجاد شده است و می‌تواند قسمتی از برق این منطقه را تامین کند.

وی افزود: مشکل کمبود برق بخصوص در زمان اوج مصرف و فصل تابستان، یک مشکل جدی است و در این راستا هدف دولت، ایجاد و راه اندازی از نیروگاه‌های مقیاس کوچک پراکنده است.

سرمایه گذار پروژه ساخت نیروگاه بیان کرد: ظرفیت این نیروگاه 6مگاوات است و برای ساخت آن حدوود 128میلیارد ریال هزینه شده است؛ همچنین این نیروگاه در مدت 18ماه به بهره برداری رسید و در حال حاضر برای 10نفر نفر به صورت مستقیم و 30نفر به صورت غیر مستقیم، اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این واحد 3دستگاه در مدار است که هرکدام حدود2هزار مگاوات برق تولید می‌کند و سوخت این دستگاه‌ها نیز با گاز طبیعی است.

الماسی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های موجود برای تولید برق با این ظرفیت، وارداتی است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت امروز ارز و تحریم‌های جدید، واردات دستگاه‌ها و سرمایه گذاری در این بخش بسیار سخت شده است و در این خصوص باید دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد.

لازم به ذکر است، نیروگاه 6مگاواتی مقیاس کوچک برق، صبح امروز با حضور وزیر نیرو و استاندار قم افتتاح شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdccxxqm.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما