کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر نیرو خبر داد

احداث 26 نیروگاه برای تامین نیاز 8 هزار مگاواتی

خبرگزاری فارس , 19 مهر 1397 ساعت 12:01

وزیر نیرو به نیاز 8 هزار مگاواتی کشور به برق اشاره کرد و گفت: احداث 26 نیروگاه برای تامین این نیاز در حال انجام است.


به گزارش قم نیوز رضا اردکانیان صبح امروز در حاشیه افتتاح نیروگاه 6 مگاواتی قم در جمع خبرنگاران از افتتاح 13 پروژه صنعت برق و نیروگاه‌های مولد در استان قم در آینده خبر داد و گفت: در این خصوص عملیات اجرایی 4 پروژه از این تعداد آغاز شده است.

وی از هزینه کرد 111 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های جدید برق قم خبر داد و بیان کرد: همچنین برای طرح های آینده در این بخش نیز 107 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وزیر نیرو تعداد طرح های این وزارتخانه در حوزه های آب، برق و فاضلاب در استان قم را 764 طرح دانست و یادآور شد: در راستای اجرای این طرح ها 460 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری نیروگاه های برق و همچنین آب و فاضلاب است، بیان کرد: در تلاش هستیم در راستای اجرای این سیاست نیازهای صنایع و واحدهای تولیدی را تامین کنیم.

اردکانیان با اشاره به غلط بودن الگوی مصرف در جامعه بیان کرد: در چنین شرایطی هر اندازه هم که در خصوص تامین برق مورد نیاز سرمایه گذاری صورت گیرد نتیجه ای عکس حاصل خواهد شد.

وی به نیاز 8 هزار مگاواتی کشور به برق اشاره کرد و گفت: احداث 26 نیروگاه برای تامین این نیاز در حال انجام است.

وزیر نیرو کمبود 3 هزار مگاواتی برق در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: در این راستا نیز 11 برنامه مدیریتی تدوین‌شده که در خصوص آن اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 70063

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70063/احداث-26-نیروگاه-تامین-نیاز-8-هزار-مگاواتی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir