پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : 70070
منبع : خبرگزاری فارس
در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت آب و برق استان قم مطرح شد

نیاز به 170 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب پردیسان

قم نيوز : در نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت آب و برق استان قم، گزارشی از آخرین وضعیت پروژه فاضلاب منطقه پردیسان ارائه شد.
نیاز به 170 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب پردیسان/ افزایش 6 درجه ای دمای هوا
نیاز به 170 میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب پردیسان/ افزایش 6 درجه ای دمای هوا
به گزارش قم نیوز نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت آب و برق استان قم ظهر امروز با حضور وزیر نیرو، استاندار قم، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ابتدای این نشست با اشاره به افزایش دما در استان قم اظهار کرد: دمای این استان 6 درجه در چند دهه اخیر افزایش پیدا کرده است و باید برای توسعه فضای سبز در قم از پساب‌های شهری استفاده شود تا شاهد تلطیف هوای این شهر باشیم.

وی ادامه داد: باید وزارت نیرو پساب‌های فاضلاب را در شهر قم در اختیار شهرداری قرار بدهد، جمعیت استان قم بیشتر از زیرساخت‌های لازم در این استان است، زیرساخت‌های آبی قم محدود است و به این دلیل با احداث یک شهر جدید در محدوده جاده قم- کاشان مخالف شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: با توجه به اینکه در شرایط کم آبی قرار داریم، نباید از منابع آبی سد کوچری به هر قیمتی در مصارف دیگر استفاده شود، اما اکنون شاهد اجرای طرح‌های گردشگری در اطراف این سد هستیم.

نیاز به 55 میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب شرب سه بخش قم

محمد احمدی جبلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در بخش دیگر این نشست گفت: کل درآمدهای این شرکت در سال گذشته حدود هفت میلیارد بود، در حالی که هزینه‌های در سال 96 به 14 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: برای محرومیت زدایی از 11 روستای استان قم و اجرای پروژه قیام 40 میلیارد تومان اعتبار در نظر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم افزود: برای اینکه آب شرب را در سه بخش مهم روستایی استان تامین کنیم، به 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 نیاز به 170 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه فاضلاب پردیسان

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش دیگری از نشست با اشاره به وضعیت شبکه آب استان قم اظهار کرد: هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری این استان به آب شرب دسترسی دارند، همچنین 30 درصد مردم قم هم انشعاب شبکه فاضلاب را دارند.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب قم 120 هزار مترمکعب است و اگر تمام مردم شهر قم به شبکه فاضلاب متصل شوند، دیگر این تصفیه خانه پاسخگو نیست و احداث یک تصفیه خانه جدید فاضلاب در قم با توجه به افزایش مشترکان شبکه فاضلاب ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: برای اجرای طرح شبکه فاضلاب در منطقه پردیسان 20 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد، در حالی که اجرای این طرح نیازمند 170 میلیارد تومان اعتبار است و مشکل فاضلاب منطقه پردیسان پابرجا است.

صادق پور با اشاره به وضعیت عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در منطقه پردیسان اظهار کرد: این پروژه آغاز شده است و برای انجام آن باید از اختیارات ماده 9 استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نوسازی و تعمیر تجهیزات انتقال آب از سد 15 خرداد 25 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و این تجهیزات دچار مشکلات اساسی به دلیل استهلاک شدند.


درخواست اختصاص 2.5 میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت قم

احمد حاج حسینی مسگر مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای قم در بخش پایانی نشست سرشاخه‌های دز را منبع تامین آب شرب قم دانست و تصریح کرد: به دلیل وجود نواقصی در سرشاخه‌های دز شاهد فرسایش تجهیزات شبکه انتقال و افزایش قیمت تمام شده انتقال آب از سرشاخه‌ها به قم هستیم.

وی ادامه داد: استان قم اکنون تنها حق استفاده از 60 درصد ظرفیت پساب خود را دارد و باید اختیارات در این خصوص از مرکز به استان‌ها واگذار شود، از سال 93 به بعد در خورد مرکز در خصوص تخصیص پساب‌ها تصمیم گیر می‌شود و این مساله از اختیارات استان‌ها خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ‌ای قم خاطرنشان کرد: برای اینکه بخشی از نیازهای صنعت استان برطرف شود به وزارت نیرو درخواست داد که 2.5 میلیون مترمکعب آب از محل پرکردن چاه‌های غیرمجاز آب و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز آب به بخش صنعت قم تخصیص پیدا کند و امیدوار هستیم که وزارت نیرو با این درخواست موافقت کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzz05.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما