يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 70117
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی در دیدار اساتید مدرس مصلی قم:

آیت الله اعرافی: مدیریت حوزه با تنگناهای بی سابقه ای روبرو است

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه با تأکید بر این که در تمام سطوح حوزوی اعم از سطوح عالی و پایه های نخستین حوزه، معتقد به برگشت به سنت عالی حوزه های علمیه هستیم، تصریح کرد: هدایت علمی و تربیتی رویکرد مهمی است که در آن ضمن توجه به آزادی انتخاب ها، طلاب بر اساس قابلیت های خود تربیت و انسان های والایی خواهند شد.
معتقد به برگشت به سنت عالی حوزه های علمیه هستیم/مدیریت حوزه با تنگناهای بی سابقه ای روبرو است
معتقد به برگشت به سنت عالی حوزه های علمیه هستیم/مدیریت حوزه با تنگناهای بی سابقه ای روبرو است
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی در دیدار با اساتید سطوح عالی و خارج مَدرس  مصلی قدس قم، ضمن تقدیر از زحمات اساتید حوزه های علمیه، با بیان این که مدیریت حوزه با تنگناهای بی سابقه ای روبروست، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت مالی و اقتصادی، زمینه های اجرای طرح های جدید با چالش هایی مواجه شده است.

وی افزود: به رغم وجود مشکلات بی سابقه، تمام امور به همت دوستان، استفاده از افکار عمومی حوزوی و عنایات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید به ویژه رهبر معظم انقلاب، در حال پیگری است و مجموعه ای از پروژه ها و طرح های حوزوی مطالعه و بخشی از آنها طراحی شده است؛ برای اولین بار حوزه از اسناد تعریف شده ای برخوردار است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که امیدواریم تا پایان سال مجموعه ای از 100 عنوان برنامه عملیاتی را طراحی نماییم، خاطرنشان کرد: امروز منظومه فکری حوزه، از سند چشم انداز و منشور حوزوی شروع و تا 100 طرح و برنامه 5 ساله ارائه می شود.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که در تمام سطوح حوزوی اعم از سطوح عالی و پایه های نخستین حوزه، معتقد به برگشت به سنت عالی حوزه های علمیه هستیم، تصریح کرد: هدایت علمی و تربیتی رویکرد مهمی است که در آن ضمن توجه به آزادی انتخاب ها، طلاب بر اساس قابلیت های خود تربیت و انسان های والایی خواهند شد.

وی با اشاره به این که با توجه به حجم بالای طلاب، باید خلأبرنامه های علمی تربیتی را پر نماییم، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با عنایات مراجع معظم تقلید و رهبر فرزانه انقلاب، کمک هزینه های پیش بینی شده تحصیلی، تبلیغی و تحقیقی را اجرا کنیم.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که به دنبال ارتقاء کمک هزینه های تدریسی هستیم، ادامه داد: برآنیم تا در امتحانات شفاهی و مصاحبه های 4 ساله درس خارج، 5 نمره پژوهشی به صورت اختیاری و در قالب مقاله چاپ شده در نظر گرفته شود.

آیت الله اعرافی با تأکید بر این که ضمن تقویت کارگاه های مقاله نویسی، طلاب باید در سطوح مختلف تحصیلی بتوانند قلم فرسایی نموده، مقاله نویسی را آغاز کنند، تصریح کرد: امیدواریم گرایش ها و رشته های مد نظر نقشه جامع، در متن قلب تپنده حوزه قرار گیرد.

مصلی قم، به یکی از مراکز اصلی هدایت علمی و تربیتی تبدیل شده است

گفتنی است؛ حجت الاسلام بخشی، مدیر مدرس سطوح عالی مصلی  نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه های این مجموعه، با بیان این که سال جاری تحصیلی دومین سال فعالیت این مدرس علمیه است، گفت: در سال گذشته تحصیلی نزدیک به 400 طلبه در سطوح مختلف عالی مشغول فراگیری علوم دینی بودند.

وی با اشاره به این که این مجموعه حوزوی با معرفی تعداد زیادی از اساتید مجرب، آزادی بیشتری را برای انتخاب درس و استاد توسط طلاب اعمال می کند، خاطرنشان کرد: هم اکنون مصلی قم، به یکی از مراکز اصلی هدایت علمی و تربیتی تبدیل شده است و این مجموعه آمادگی دارد تا میزبان 1000 نفر از طلاب باشد.

شایان ذکر است؛ اساتید در بخش دیگری از این دیدار ضمن ابراز دغدغه های تحصیلی بر بهبود و تسهیل روند انتخاب رشته های تحصیلی و تداوم برگزاری کارگاه های دانش افزایی ویژه اساتید تأکید کردند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfeyde.w6dxyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما