يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 70133
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی: حقایق اسلامی به وسیله فضای مجازی در جامعه منتشر شود‌

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه باید حقایق اسلامی را به وسیله فضای مجازی در جامعه نشر دهیم، گفت: با بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی در ترویج معارف دینی جامعه را سیراب کرده و در کنار رشد فضای مجازی علم و کمال و هنرهای خود را در این فضا قرار دهیم.
آیت‌الله علوی‌گرگانی: حقایق اسلامی به وسیله فضای مجازی در جامعه منتشر شود‌
آیت‌الله علوی‌گرگانی: حقایق اسلامی به وسیله فضای مجازی در جامعه منتشر شود‌
به گزارش قم نيوز آیت‌الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد ‌استان قزوین اظهار داشت: در هر عصر و زمانی که قرار داریم باید نسبت به آن زمان اطلاعات داشته باشیم تا از مسیر الهی منحرف نشویم.

وی با اشاره به لزوم مقابله با آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی به گونه‌ای ترقی کرده است که فضای حقیقی ثانوی شده است، باید در کنار رشد فضای مجازی علم و کمال و هنرهای خود را در این فضا قرار دهیم تا مورد استفاده قرار بگیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از اهل بیت (ع) گفت: انسان که عالم به زمان خود شد در هر زمانی آگاه می‌شود و به این درک می‌رسد که از چه چیزی استفاده کند تا به نفعش باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: امروز در همه امورات زندگی بشر فضای مجازی دخالت دارد و برخی از جوانان به‌وسیله فضای مجازی گمراه می‌شوند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر این که باید حقایق اسلامی را به‌وسیله فضای مجازی در جامعه نشر دهیم، ادامه داد: با بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی در زمینه ترویج معارف دینی جامعه را سیراب کرده و با فضاسازی مناسب و اقدامات اساسی به‌گونه‌ای پیش برویم که جوانان بیکار نباشند تا دنبال فساد نرفته و جامعه را به فساد نکشانند.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود در زمینه فضای مجازی بیشتر کار شود و به‌گونه‌ای شود که بتوانیم استفاده بسیار مناسبی از فضای مجازی داشته باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند عالم و آگاه است و مزد فعالیت و کاری را که برای رضای خدا انجام شود به شما می‌دهد.

اکبر اسکندری نژاد نیز اظهار داشت: ادارات ارشاد استان‌ها مناسب بضاعت‌های فرهنگی و هنری در زمینه جشنواره رضوی فعالیت می‌کنند. اختتامیه جشنواره رضوی در انتهای دهه کرامت و روز میلاد امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: فضای مجازی به اعتقاد کارشناسان در زندگی همه انسان‌ها حضور پیدا کرده است و مقام معظم رهبری فرمودند ظرفیتی که در این فضا وجود دارد در فضای حقیقی وجود ندارد.

اسکندری نژاد با اشاره به لزوم تولید مناسب محتواهای دینی و فرهنگی در فضای مجازی تصریح کرد: جوانان ساعت‌های زیادی رادر فضای مجازی می‌گذارنند و علایق جوانان متنوع است و بضاعت این را نداریم که بتوانیم متناسب با علایق آن‌ها محتوا تولید کنیم. هنگامی که در زمینه‌های مختلف به تولید محتوا می‌پردازیم امکان دارد دچار تکرار شویم و باید تلاش شود محتواهای متنوع و جدید تولید کنیم.

انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdcdsf05.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما