پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 70272
منبع : خبرگزاری ايرنا
آیت الله علوی گرگانی:

نسل جدید در پرتو معارف اهل بیت(ع) تربیت شود

قم نيوز : آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: تقاضای من از مسئولان آموزش و پرورش این است که دلسوزی بیشتری برای تربیت کودکان و نوجوانان داشته باشند تا نسل جدید در پرتو معارف اهل بیت(ع) تربیت شود.
نسل جدید در پرتو معارف اهل بیت(ع) تربیت شود
نسل جدید در پرتو معارف اهل بیت(ع) تربیت شود
به گزارش قم نیوز وی روز پنجشنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش افزود: مسئولیت بزرگی برای تربیت نسل های آینده برعهده آموزش و پرورش است، به همین دلیل باید از کسانی بهره برد که به عقاید و آموزه های اسلامی اعتقاد کامل داشته باشند.

وی با بیان این که هیچ چیز بالاتر از تربیت صحیح نسل ها نیست، اظهار داشت: باید نه تنها در حرف بلکه در عمل نیز به دنبال اصلاح باشیم، چراکه اگر مردم عمل ما را ببینند بهتر الگو می گیرند.

آیت الله علوی گرگانی افزود: باید نسلی تربیت شود که در آینده کشور را به خوبی حفظ و اداره کرده، از مبنای دینی آن حراست کند و در خط امام زمان(عج) و ولایت گام بردارد.

وی با بیان این که امر به معروف، نهی از منکر و اعتقاد به خدا، سه ویژگی امت برگزیده است گفت: اگر این سه ویژگی در جامعه ما رواج داشته باشد خداوند، گره ها را از جامعه باز می کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که کاری نزد خداوند پذیرفته می شود که بر اساس دلسوزی برای مردم و برای کسب رضای خدا باشد گفت: رفتار رهبران و عالمان جامعه ملاک عمل مردم است، به همین دلیل اگر این دو قشر اصلاح شوند مردم نیز اصلاح می شوند.

آیت الله علوی گرگانی افزود: باید مسئولان به گونه ای رفتار کنند که وقتی از سمت خود کنار رفتند، مردم به خوبی از آنها یاد کنند.
وی همچنین افزود: باید نقاط قوت دشمن، شناسایی شود و از آن در مسیر صحیح بهره برد.

سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به قم علاوه بر زیارت حرم حضرت معصومه(س)، با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchiinq.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما