پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 70276
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

عربستان به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است/ حضور میلیون‌ها زائر اربعین ثمره فرهنگ اهل‌بیت(ع) است

قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: کشورهایی همچون آمریکا، امارات و عربستان هر روز با هم جلسه دارند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و ما نمی‌توانیم نسبت به این مساله بی تفاوت باشیم.
عربستان به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است/ حضور میلیون‌ها زائر اربعین ثمره فرهنگ اهل‌بیت(ع) است
عربستان به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است/ حضور میلیون‌ها زائر اربعین ثمره فرهنگ اهل‌بیت(ع) است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت شغل معلمی اظهار کرد: معلمی شغل انبیا است و این شغل مهم و اثرگذار بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از کتاب‌هایی که باید به آن توجه شود، نهچ البلاغه است، ما ذخایر معنوی زیادی داریم که باید این ذخایر را به میدان بیاوریم، از جمله این ذخایر نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و تحف العقول است که باید در وزارت آموزش و پرورش به این کتاب‌ها توجه کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اگر کسی می‌خواهد در راه تعلیم و تربیت قدم بردارد، باید ابتدا به تربیت خودش بپردازد، رفتار یک معلم تاثیر بیشتری از گفتار او دارد.

آیت‌الله نوری همدانی بازشناساندن اسلام را جزو وظایف آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اسلام در ابتدای ظهورش، یک تمدن بزرگ به وجود آورد، اما تهاجم فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی موجب سیطره غرب بر جهان اسلام شد، البته پیروزی انقلاب اسلامی دوباره تمدن اسلامی در جهان را احیا کرد.

وی ادامه داد: باید دانش آموزان با تمدن اسلامی آشنا شوند، بسیاری از علوم در واقع توسط مسلمانان ابداع شدند، دانشمندان مسلمان نقش زیادی در گسترش علوم داشتند و بسیاری از اصطلاحات علوم، عربی است.

افزود: پادشاهانی که زیر سلطه غرب قرار گرفتند، موجب شدند که کشورهای اسلامی در زمینه علوم از جهان عقب بیفتند.

آیت‌الله نوری همدانی ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه را ضروری دانست و تصریح کرد: کار ما بازگشت دادن تمدن و تعلیم و تربیت انسان براساس آموزه‌های اسلامی است، فرهنگ اهل‌بیت(ع) فرهنگ ایستادگی در برابر دشمنان، پیشرفت و توسعه مبتنی بر توحید و معنویت است.

وی ادامه داد: در آیات قرآن اشاره‌های بسیاری به مسائل علمی شده است، اما کشف این مسائل علمی به دانشمندان غربی منتسب می‌شود.

افزود: عزت و اقتدار و پیشرفت در سایه تمدن اسلامی است، در فرهنگ اسلامی معنویت در کنار مادیات قرار دارد و در سایه این فرهنگ می‌توانیم که عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی جمع کردن میلیون‌ها نفر در مراسم زیارت اربعین را حاصل فرهنگ اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: هیچ فرهنگی وجود ندارد که بتواند چنین اجتماعی را در یک مکان به وجود آورد، فرهنگ اهل‌بیت(ع) فرهنگ جریان ساز است و واقعه عاشورا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: سخنان امام خمینی(ره) در صحیفه نور جمع آوری شده است، باید این سخنان توسط مدیران آموزش و پرورش مورد مطالعه صورت بگیرد، همچنین شاهد تدوین دسته بندی شده سخنان امام راحل در دفاتر تبیان نیز هستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کشورهایی همچون آمریکا، امارات و عربستان هر روز با هم جلسه دارند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند و ما نمی‌توانیم که نسبت به این مساله بی تفاوت باشیم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb05bz.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما