پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 70292
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مصباح یزدی مطرح کرد

نقش عدم شناخت انقلاب در نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی کشور

قم نيوز : رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه باید به جای تخریب و مقابله با یکدیگر به همفکری در زمینه تبیین انقلاب بپردازیم گفت: اگر این اقدام انجام شود راه سریع‌تر به سوی کمال طی می‌شود و به سرانجام عملی می‌رسیم.
نقش عدم شناخت انقلاب در نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی کشور/لزوم هم‌فکری برای تبیین انقلاب اسلامی
نقش عدم شناخت انقلاب در نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی کشور/لزوم هم‌فکری برای تبیین انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به بررسی دیدگاه‌های مختلف در خصوص انقلاب اسلامی در دنیا اظهار کرد: یکی از سوالاتی که همواره در ذهن مردم ما وجود دارد تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلا‌ب‌ها در دنیا است که ما وظیفه داریم تفاوت جمهوری اسلامی با دیگر جمهوری‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

وی تاکید مقام معظم رهبری به تبیین انقلاب اسلامی در جامعه را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی به نام جمهوری اسلامی شناخته می‌شود تصریح کرد: اگر نتوانیم پس از 40 سال از عمر انقلاب، ماهیت آن رابرای جامعه تبیین کنیم موفق نخواهیم شد ضمن اینکه امروز برخی مسائلی در خصوص ضرورت وجود دین در جامعه اسلامی مطرح می‌کنند و در محافل علمی نیز این بحث مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بسیاری از نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی کشور را به دلیل عدم شناخت انقلاب اسلامی و تفاوت آن با دیگر انقلاب‌ها دانست و افزود: بسیاری از درگیری‌های داخلی و خارجی موجب شده که در تبیین صحیح انقلاب اسلامی در جامعه ناتوان باشیم.

وی با اشاره به مشکلات کشوراز ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، گفت: جنگ و مشکلات داخلی موجب شد که در تبیین انقلاب اقدامات مناسبی انجام نشود ضمن اینکه تا حوزه و انقلاب به خود آمد درگیر این مسائل شد و در کنار برخی ناکارآمدی‌ها نتوانستیم به تبیین انقلاب اسلامی بپردازیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه دنیا تشنه حقیقت است، یکی دیگر از علت‌های عدم موفقیت در تبیین انقلاب اسلامی را مدیریت ضعیف برخی از مسوولان و عدم استفاده از وقت و کوتاهی‌ها عنوان کرد و افزود: جنگ هشت ساله ما با عراق تمام شد و 30 سال از آن می‌گذرد و شاهدیم که کار درخوری در حوزه تبیین انقلاب اسلامی خصوصا برای حوزویان انجام نشده است.

وی لازمه ایجاد تحول را شکل‌گیری فکر و اندیشه‌ای نو دانست که گام نخست آن ایجاد اتاق فکردر سازمان تبلیغات است و افزود: در این زمینه به جای اینکه وزارت خانه‌های ارشاد و علوم ورود کنند و کاری در خور انجام دهند رهبری وارد شده و با دانشجویان و جوانان نشست‌های مشورتی می‌گذارند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با تاکید بر اینکه باید به جای تخریب و مقابله با یکدیگر به همفکری بپردازیم بیان کرد: اگر این اقدام انجام شود راه سریع‌تر به سوی کمال طی می‌شود و به سرانجام عملی می‌رسیم.

وی یکی از ظرفیت‌های امروز حوزویان که قبل از انقلاب وجود نداشت را تحول در افکار دانست و افزود: برای اینکه اسلام ناب و انقلاب اسلامی را معرفی و ترویج کنیم باید ابتدا اسلام را آن گونه که هست بشناسیم.

آیت الله مصباح یزدی ضمن انتقاد از غفلت از تبیین بصیرت اجتماعی برای جامعه اذعان کرد: در حوزه شناخت اسلام و فقه کم‌کاری‌هایی داشته‌ایم که باید نسبت به جبران آن اقدامی عاجل صورت گیرد که اگر اینطور نشود روزی چوب آن را خواهیم خورد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj88ea.uqeyhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما