پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : 70305
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران‌:

پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای آشنایی همه ملت‌ها و تمدن‌ها با دین اسلام است

قم نيوز : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای آشنایی همه ملت‌ها و تمدن‌ها با دین اسلام است.
رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران‌: پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای آشنایی همه ملت‌ها و تمدن‌ها با دین اسلام است
رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران‌: پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای آشنایی همه ملت‌ها و تمدن‌ها با دین اسلام است
به گزارش قم نیوز حجت‌الله ایوبی امروز در هم‌اندیشی علمی زیارت اربعین که به مناسبت برگزاری اربعین در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد با اشاره به شبهاتی که نسبت به برگزاری مراسم و شعائر اسلامی در شرایط اقتصادی روز اظهار داشت: برای تربیت روح و اخلاق دینی و نهادینه شدن فضائل حسینی در نسل جوان نیازمند برگزاری این مراسمات هستیم.

وی تمام اتفاقات و لحظات عاشورا را آموزنده دانست و افزود: عاشورا نیازمند نگاه عمیق و بررسی همه‌جانبه داشته و باید برای نهادینه شدن درس‌هایی مانند شجاعت، ایثار، ادب و حیا و انتقال آن به جهانیان همه از همه ظرفیت‌های ایجادشده در عاشورا و اربعین استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران تأکید کرد: ما باید در اجتماع عظیم اربعین درس‌های عاشورا را به تصویر کشیده و پیاده‌روی اربعین در سرزمینی که دو کشور 8 سال درگیر جنگ بوده‌اند بهترین تجلی صلح و ایثار عاشورا برای جهانی که شاهد این حرکت است، خواهد بود.

وی هدف بزرگ اجتماع اربعین را معرفی دین اسلام به‌عنوان دین صلح و ایثار دانست و خاطرنشان کرد: باید جهانیان با همه ابعاد و درس‌های عاشورا و دین اسلام آشنا شوند و پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای آشنایی همه ملت‌ها و تمدن‌ها باهم و در کنار هم است.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا اربعین را عامل رشد هویت جامعه ایرانی اسلامی معرفی کرد و اظهار داشت: اربعین بهترین فرصت برای ساخت و به کمال رساندن هویت اسلامی ایرانی و معرفی آن به جهانیان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جهان اسلام پس از فروپاشی دولت عثمانی همواره به دنبال هویت جدیدی با مفاهیم نوینی بوده که اربعین این فرصت را با تمام ابعاد گسترده‌ای که دارد در اختیار شیعیان و مهم‌تر ایرانیان گذاشته که باعث می‌شود بخشی از هویت فراموش‌شده‌ای شیعیان به آن‌ها بازگردانده شود.

پارسانیا الگو گیری جهان اسلام از غرب را نقد کرد و گفت: متأسفانه شاهد رشد و گسترش فرهنگ غربی در جهان اسلام هستیم تا هویت اسلامی مسلمانان را تحت تأثیر خود قرار دهد و امروز نیاز پیوند هویت خود بافرهنگ اسلامی و مهدویت بیشتر موضوعیت پیداکرده و باید هرچه سریع‌تر هویت خود را از غرب متمایز کنیم.

سپس معصومه گلگیری عضو سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر حضور زنان درراه پیمایی اربعین اظهار داشت: صاحبان حقیقی اربعین زنان بوده و باید به پیروی حضرت زینب(س) در این مراسم حضورداشته و مبلغان حقیقی اسلام باشند.

وی حضور در مراسم اربعین را سازگار با فطرت بشری دانست و گفت: آیات و روایات زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده لزوم شرکت درحرکت اربعین بوده و نباید با بهانه‌هایی در این مهم کوتاهی کرده  و باید با این اعتقاد که اربعین هموار کنند حکومت جهانی حضرت حجت (عج) است در این راه قدم گذاشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcenx8f.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما