جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 70328
منبع : خبرگزاری فارس

حجت‌الاسلام نظری منفرد: اربعین همایش بی نظیر و بی بدیل جهانی است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: اربعین یک همایش بی نظیر و بی بدیل جهانی است، بدون مبالغه چنین اجتماع و گردهمایی را در همه زمینه‌ها جز در ایام اربعین در دنیا نمی‌توانیم پیدا کنیم.
اربعین همایش بی نظیر و بی بدیل جهانی است/ مجالس عزاداری امام حسین(ع) احیاکننده دین است
اربعین همایش بی نظیر و بی بدیل جهانی است/ مجالس عزاداری امام حسین(ع) احیاکننده دین است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی نظری منفرد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین(ع) اظهار کرد: زیارت  اربعین خاص زیارت امام حسین(ع) است و در مناسبت‌های مختلفی زیارت امام حسین(ع) وارد شده است که نشان دهنده اهمیت توجه به زیارت این امام معصوم دارد.

وی ادامه داد: باید مکرر به یاد امام حسین(ع) باشیم، چون این امام معصوم احیاکننده دین بود ، مجالس عزاداری امام حسین(ع) نیز احیاکننده دین است و مسائل دینی در این مجالس مطرح می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام خمینی(ره) در سخنانی فرمودند که هر چه داریم از محرم و صفر است و این محرم و صفر بود که ملت را آماده و یکپارچه در کنار یکدیگر قرار دارد، در جنگ تحمیلی مردم با شعار یا حسین به میدان آمدند، آثار و برکات قیام امام حسین(ع) تا روز قیامت است.

نظری منفرد اربعین را یک همایش بی نظیر و بی بدیل جهانی دانست و تصریح کرد: بدون مبالغه چنین اجتماع و گردهمایی را در همه زمینه‌ها جز در ایام اربعین در دنیا نمی‌توانیم پیدا کنیم و این مساله دشمنان را به وحشت انداخته است.

وی ادامه داد: باید به موقعیت زمانی کنونی توجه کنیم، اکنون افرادی از نقاط مختلف جهان از جمله ایران عازم کربلا هستند تا برای شرکت در یک راهپیمایی بی نظیر جهانی و بین المللی آماده شوند و همه باید در این زمینه کمک کنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کسانی که به زائرین حسینی خدمت رسانی می‌کنند، چه در ایران و چه در عراق اجر می‌برند، پیاده روی سختی‌های خودش را دارد و تمام این سختی‌ها دارای اجر است، براساس روایات کسی که به زیارت امام حسین(ع) می رود زمان رفت و برگشت جزو عمر او حساب نمی‌شود.

نظری منفرد مردم را مدیون امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: این امام معصوم عزیزان و جان خود را به پیشگاه خداوند تقدیم کرد، با تمام وجود باید محرم و صفر را احیا کنیم، چون احیای امام حسین(ع) احیای دین است.

وی ادامه داد: کسانی که در مسیر زیارت امام حسین(ع) به زائرین خدمت می‌کنند، در اجر زیارت آن‌ها شریک هستند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امسال امیدوار هستم که یک راهپیمایی باشکوه و خوب در زیارت اربعین داشته باشیم که چشم جهانیان را این حرکت میلیونی خیره کند.

انتهای پیام/
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjotea.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما