شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 70335
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته ای که گذشت؛

از نامه آیت الله مکارم به رئیس قوه قضاییه تا انتصاب فرمانده سپاه قم

قم نيوز : استان قم در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهای مختلفی از جمله نامه آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید به رئیس قوه قضاییه در خصوص مهریه، انتصاب فرمانده جدید سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و سفر وزیر آموزش و پرورش به این استان بود.
از نامه آیت الله مکارم به رئیس قوه قضاییه تا انتصاب فرمانده سپاه قم
از نامه آیت الله مکارم به رئیس قوه قضاییه تا انتصاب فرمانده سپاه قم
به گزارش قم نیوز آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی در قم، دستور معاون استاندار به بخشداران جهت ریشه کنی بیسوادی در روستاها، جلسه شورای مدیریت بحران، تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد، اجرای طرح توزیع و نصب کاهنده مصرف آب، برگزاری مسابقات شطرنج نوجوانان کشور، برگزاری جلسات مختلف اقتصادی و جلسه در خصوص برگزاری باشکوه یوم الله 13 آبان در قم از دیگر رویدادهای مهم این استان در هفته گذشته به شمار می آید.

** نامه سرگشاده آیت الله مکارم شیرازی به رئیس قوه قضاییه
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید درنامه ای سرگشاده به آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه درخصوص مهریه تاکید کرد: بیانات جنابعالی را درباره مسائلی که اینجانب مطرح کرده بودم، خواندم. متاسفانه قانع کننده نبود و شاید توضیحات من برای آن چند مساله کافی نبوده است.
در بخشی از این نامه آمده است: پیشنهاد می‌کنم همان‌طور که خود شما هم اشاره کرده‌اید دادستان کل کشور و دو نفر از قضات عالی‌رتبه که سوابق حوزوی داشته باشند تشریف بیاورند تا آن چهار مساله مهم درباره مهریه در محیط عالمانه و دور از عصبانیت حل و فصل شود و چنانچه آن چهار مساله روشن شد، ان شاء الله به کار بسته شود و اگر بعضی از قوانین موجود با متون اسلامی سازگار نبود از طریق مجلس شورای اسلامی اصلاح
گردد.

** معرفی فرمانده جدید سپاه قم
آیین تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) قم، روز 22 مهرماه جاری با حضور سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، در حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار شد. در این آیین از تلاش های سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی فرمانده سابق سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم قدردانی و سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی به عنوان فرمانده جدید سپاه استان معرفی شد.

** آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی در قم
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: چهارمین طرح «آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی» همزمان با سراسر کشور از روز 21مهرماه جاری در این استان آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد. داریوش بلدی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور برنامه ریزی امور مربوط به مسکن روستایی، نیازمند آمار و اطلاعات دقیق و جامع در مورد ویژگی های خاص مسکن روستایی و برخی ویژگی های اقتصادی و اجتماعی مرتبط با سکونت در آبادی هاست.

** دستور معاون استاندار به بخشداران جهت ریشه کنی بیسوادی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی قم گفت: تمامی بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند تا پایان سال جاری نسبت به شناسایی و باسواد کردن افراد بیسواد در روستاها و جامعه هدف خود اقدام کنند. سید محمد رضا هاشمی افزود: طبق ابلاغیه وزیرکشور به استان ها همه بخشداران باید حداکثر تا اردیبهشت سال 98 این کار را انجام دهند.

** جلسه شورای مدیریت بحران و دستور استاندار به دستگاه های اجرایی
استاندارقم درجلسه شورای مدیریت بحران گفت: دستگاه های اجرایی استان باید برای ارائه خدمت رسانی در فصل سرما و بارش نزولات آسمانی آمادگی کامل داشته باشند. سید مهدی صادقی افزود: با توجه به این که در آستانه آغاز فصل سرما قرار داریم، دستگاه های اجرایی باید همه امکانات و ظرفیت های خود را برای مقابله با حوادث احتمالی اختصاص دهند.
* طراحی سایت اسکان اضطراری در دو بوستان قم
سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز در این جلسه گفت: سایت های اسکان اضطراری شهروندان در هنگام بلایای طبیعی در بوستان های فدک و غدیر این شهر طراحی شده است.

** حضور مسئولان کشوری در قم
پیرحسین کولیوند، رییس مرکز فوریت های پزشکی کشور روز 22 مهرماه جاری با سفر به شهر مقدس قم با آیات عظام تقلید و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار و گفت و گو کرد.
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارائه خدمات اورژانسی و امدادی به زائران گفت: 17 هزار پرسنل اورژانس به زائران اعزامی به زیارت اربعین خدمت رسانی می کنند.

* سید مرتضی خاتمی نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس نیز درسفر به قم در جمع در بیماران خاص قم گفت: دولت و مجلس برای حل مشکلات بیماران خاص به ویژه مسائل مالی این قشر درحال همفکری و تلاش هستند.

** نهضت حفظ جزء 30 قرآن در مدارس اجرا می شود
وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر به قم و دیدار با مراجع تقلید گفت: برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، طرح نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم برای دانش آموزان در سال تحصیلی جاری در مدارس کشور اجرا می شود. سید محمد بطحائی اظهار داشت: اثرگذاری و ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای مواجهه با هجمه های فرهنگی در دنیای امروز از جمله اهداف آموزش و پرورش است که در این زمینه توجه به مسائل پرورشی مورد توجه جدی قرار گرفته است. وی گفت: مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی در تابستان امسال رونق خوبی داشت و فضای معنوی همراه با نشاط را در بین آنها ایجاد کرد.

** اجرای طرح توزیع و نصب کاهنده مصرف آب در قم
حسن فرمانی انتظام، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب قم از اجرای طرح توزیع و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب در این استان خبر داد و گفت: مشترکین می توانند برای بهره مندی از مزایای این طرح با شماره 122 تماس بگیرند.وی ادامه داد: مشترکین می توانند هزینه های نصب تجهیزات کاهنده مصرف را هم به صورت نقد و هم به صورت اقساط یک ساله از طریق قبوض آب بها پرداخت کنند.

** برگزاری جلسات اقتصادی
* مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: باید از سوی دستگاه های متولی وضعیت واحدهای صنعتی راکد در این استان بررسی و تعیین تکلیف شود تا شاهد فعالیت آنها و ارتقای تولید باشیم.
* نظارت بر کنترل قیمت ها به صورت مستمر پیگیری می شود
وی همچنین در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: نظارت بر کنترل قیمت کالاها با همکاری دستگاه های مربوطه به صورت مستمر در استان پیگیری شده تا وضعیت بازار مدیریت شود.

** نظارت بر صرافی های قم در ایام اربعین بیشتر شود
سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در وضعیت کنونی اقتصادی باید کنترل و نظارت بیشتری بر صرافی های قم به ویژه ایام اربعین انجام شود.وی افزود: نظارت بر صرافی ها و بازار ارز در شهر قم به ویژه در این ایام باید به گونه ای انجام شود که اوضاع کاملا تحت کنترل باشد.

** پذیرایی از 140 هزار زائر در قرارگاه اربعین قم
مهدی قربانی کرم مسئول قرارگاه مردمی اربعین گفت: این قرارگاه امسال برای سومین سال متوالی برپا و تخمین زده می شود در طول برگزاری،140 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی در مصلای قدس قم اسکان یابند و پذیرایی شوند.
وی ادامه داد: قرارگاه مردمی اربعین از روز 23 مهرماه جاری تا 14 آبان ماه پذیرای زائران است و در صورتی که حمایت های خیران و مسئولان تداوم داشته باشد، این قرارگاه خدمات خود را تا پایان ماه صفر ( 17 آبان ماه) ویژه زائران غیر ایرانی ادامه خواهد داد.

** جلسه در خصوص برگزاری باشکوه راهپیمایی 13 آبان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم دراین جلسه با تاکید بر ضرورت بسیج امکانات برای برپایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: راهپیمایی 13 آبان بهترین فرصت برای روشنگری در جامعه جهت درک بیشتر دستاوردهای انقلاب اسلامی است. نصرت الله لطفی در «جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان» با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای راهپیمایی 13 آبان در قم گفت: این راهپیمایی از ساعت 9 صبح با تجمع در میدان روح الله آغاز شده و در ساعت 10 با حرکت به سمت حرم حضرت معصومه(س) ادامه پیدا می کند و حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در جمع راهپیمایان سخنرانی خواهد کرد.

** تصویب لایحه خرید 23 دستگاه اتوبوس درون شهری قم
اعضای شورای اسلامی شهر قم در شصت و ششمین جلسه رسمی این شورا، ضمن تاکید بر جدی بودن مشکل حمل و نقل درون شهری، لایحه دو فوریتی خرید 23 دستگاه اتوبوس از محل فروش اوراق مشارکت را تصویب کردند.

** مهمان خارجی هفته
صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، روز 23 مهرماه جاری در حاشیه حضور خود در حرم حضرت معصومه(س)، از کتابخانه و موزه این آستان مقدس بازدید کرد. وی ابتدا در کتابخانه آستان کریمه اهل بیت(س) حضور یافت و در ادامه از بخش ‌های مختلف موزه از جمله قرآن‌ های خطی و قرآن ‌های منسوب به امامان معصوم(ع) دیدن کرد. وی در پایان این بازدید، در دفتر یادبود موزه آستان حضرت معصومه(س) نوشت: «حضور امروز من در حرم حضرت معصومه(س) افتخاری بزرگ است که مرا به یاد تاریخ عظیم اسلام می ‌اندازد.»


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchmxnq.23nvxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما