شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 70336
منبع : خبرگزاری ايرنا

خانه های بدن سازی در پارک های قم ایجاد می شود

قم نيوز : رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: به منظور همگانی کردن ورزش و کاهش آسیب های ناشی از وسایل ورزشی در پارک ها، بدنبال ایجاد خانه های بدن سازی در پارک های قم هستیم.
خانه های بدن سازی در پارک های قم ایجاد می شود
خانه های بدن سازی در پارک های قم ایجاد می شود
به گزارش قم نیوز سعید آمده روز شنبه ایجاد و توسعه خانه های بدن سازی در پارک ها و بوستان های عمومی قم را یکی از طرح های این هیات ورزشی برشمرد و افزود: همگانی کردن ورزش، ارتقای نشاط اجتماعی، علمی و استاندارد کردن تمرین و ورزش و همچنین توسعه و تسهیل دسترسی عمومی به تجهیزات ورزشی از جمله اهداف پیگیری برای تاسیس این خانه های ورزشی است.

وی با تاکید بر این که گسترش خانه های بدن سازی در پارک ها موجب ارتقای سطح آمادگی جسمانی و سلامت افراد جامعه می شود اظهار داشت: شهرداری قم برای عمومی کردن ورزش اقدام به نصب دستگاه های ورزشی در پارک ها کرده که به دلیل آموزش ندیدن شهروندان از نحوه استفاده از این دستگاه ها می تواند موجب بروز آسیب شود که ایجاد چنین خانه هایی، این آسیب ها را به حداقل می رساند.

وی ادامه داد: خانه های بدن سازی همان باشگاه های پرورش اندام با امکانات محدودتر و هزینه بسیار پایین تر است که هدف آن آموزش تمرین های علمی، ایجاد تجهیزات استاندارد، عمومی کردن ورزش، ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های ناشی از تمرین های غیراستاندارد است.

آمده افزود: در صورت موافقت شهرداری برای تخصیص مکان برای ایجاد چنین خانه های ورزشی در پارک ها، این هیات ورزشی آماده تامین مربی مورد نیاز، نظارت و مشاوره در این زمینه است.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام قم تاکید کرد: این طرح موازی کاری با باشگاه ها نیست، چراکه این خانه های ورزشی جنبه عمومی دارد ولی باشگاه ها به دلیل مجهز بودن به دستگاه های مختلف و استاندارد، جنبه تخصصی داشته و برای ورزشکاران حرفه ای مناسب است.
315 پارک محلی و بوستان در قم وجود دارد، ضمن این که 20 هزار ورشکار در 140 باشگاه بدنسازی و پرورش اندام قم فعالیت می کنند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdciqpay.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما