شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 70340
منبع : خبرگزاری ايرنا
ورزش قم درهفته ای که گذشت،

از موفقیت ورزشکاران قمی پارالمپیک تا ناکامی تیم فوتسال

قم نيوز : ورزش قم درهفته ای که گذشت،شاهد ناکامی تیم امید فوتسال قم در لیگ برتر برای کسب مقام قهرمانی،موفقیت ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات پاراالمپیک قم و برگزاری مسابقات قهرمانی فیزیک کلاسیک دانشجویان کشور بود.
از موفقیت ورزشکاران قمی پارالمپیک تا ناکامی تیم فوتسال
از موفقیت ورزشکاران قمی پارالمپیک تا ناکامی تیم فوتسال
به گزارش قم نیوز ورزشکاران قم در هفته گذشته در رشته های شطرنج، بدنسازی، بیس بال، فوتبال، فوتسال، تیراندازی، دو و میدانی، کاراته، وشوو و کنگ فو به مصاف حریفان خود رفتند و غرور و حماسه، شکست و اندوه و شور و هیجان را به ارمغان آوردند.

** ناکامی تیم فوتسال امید قم برای قهرمانی
رقابت‌های فوتسال لیگ برتر رده سنی امید باشگاه‌های کشور شامگاه سه‌ شنبه هفته گذشته در قم در حالی به کار خود پایان داد که تیم مقاومت تهران موفق شد مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را کسب کند و برای اولین بار چنین عنوانی را به دست بیاورد. و تیم فوتسال قم نیز با وجود شرایط برای قهرمانی به دلیل شکست در بازی آخر و نتایج تیم های دیگر لیگ در نهایت ناکام و چهارم شود.

** پایان نیم فصل پرچالش تیم فوتسال سوهان سیمای قم با رتبه پنجم
نیم فصل نخست و پرچالش تیم فوتسال سوهان محمد سیمای قم در لیگ برتر فوتسال با رتبه پنجم برای این تیم به پایان رسید. لیگ برتر فوتسال ایران با برگزاری دیدارهای هفته سیزدهم این رقابت‌ها به نیمه راه رسید و در این میان، نماینده فوتسال استان قم پس از طی مسیری پرچالش در نیم فصل، در رده پنجم جدول 14 تیمی مسابقات قرار گرفت.سوهان محمد سیما در حالی از 13 بازی خود در نیم فصل 6 برد را کسب کرد که در آخرین دیدار خود در نیم فصل در شهر قدس، پارسیان را 3 بر 2 شکست داد و با این برد ارزشمند با کسب 22 امتیاز به کار خود در نیم فصل پایان داده است.

** شیرینی نخستین پیروزی الماس شهر قم در لیگ دسته اول فوتسال
تیم الماس شهر قم که امتیاز تیم سقوط کرده لیگ برتری هیات فوتبال قم را برای حضور در فصل 98 – 1397 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور تحویل گرفته است. در هفته پنجم لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به ناکامی‌های هفته های گذشته خود پایان و موفق به شکست حریف شیرازی خود شد.در پنجمین هفته مسابقات این فصل، تیم فوتسال الماس شهر قم دومین بازی خارج از خانه به مصاف صدرای شیراز رفت و توانست با شکست 3 بر 2 حریف خود و کسب نخستین سه امتیاز این فصل در جدول 9 تیم این رقابت ها از رده هشتم به ششم جدول صعود کند.

** تقسیم امتیاز امیدهای صبای قم در لیگ دسته اول فوتبال
تیم فوتبال امیدهای صبای قم که فصل پیش به لیگ یک سقوط کرد این روزها مانند سایر تیم های باشگاه صبا شرایط نامساعدی دارد، با انبوهی از مشکلات این لیگ را آغاز و تاکنون ‌در حد و اندازه همیشگی خود ظاهر نشده است. نماینده رده سنی امید فوتبال قم در هفته پنجم برابر بعثت کرمانشاه صف‌آرایی کردند که در پایان به تساوی بدون گل رضایت دادند.امیدهای صبا با یک پیروزی، دوشکست و دو تساوی در رده هشتم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول امید کشور به سر می‌برند.

** لغو دیدار و 3 امتیاز بی دردسر برای تیم‌ نوجوانان صبای قم در لیگ برتر فوتبال
در آغاز لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور، دیدار تیم های فوتبال نوجوانان صبای قم و شهرداری سقز لغو و پرونده آن به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رفت تا تکلیف نتیجه بازی برگزار شود. در حالی که تیم نوجوانان صبای قم برای این بازی مهیا و آماده بود فدراسیون فوتبال به صبا اعلام کرد که تیم شهرداری سقز به دلیل نقص مدارک و عدم دریافت کارت بازی بازیکنانش امکان حضور در این مسابقه را ندارد و این بازی برگزار نمی‌شود تا 3 امتیاز بی‌دردسر در انتظار تیم صبای قم باشد.

** نبرد صدرنشینان در لیگ فوتبال نوجوانان قم
ششمین هفته مسابقات فوتبال لیگ رده سنی نوجوانان استان قم شامگاه یکشنبه هفته گذشته، به پایان رسید و 3 تیم هما با 16 امتیاز، عرفان گستر با 16 امتیاز و مهام پلیمر با 15 امتیاز در صدر جدول این مسابقات قرار گرفته و سایه به سایه در رقابت با هم برای کسب قهرمانی این مسابقات هستند.

** ورزشکاران معلول الگوی جامعه در تلاش و مجاهدت هستند
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) روز چهارشنبه گذشته در دیدار مدیرکل و معاونان ورزش و جوانان استان قم به مناسبت هفته تربیت بدنی، گفت: معلولان باغیرت ما در بازی‌های آسیایی در تلاش و مجاهدت، الگوی جامعه هستند و ثابت کردند که هیچ محدودیتی مانع رسیدن به موفقیت نیست.آیت‌الله سید محمد سعیدی با بیان این که نشاط جامعه مرهون ورزش درست و باکیفیت است، افزود: باید توجه داشت که در عرصه مسابقات ورزشی می‌توان ایران اسلامی را به‌عنوان یک کشوری فعال و مترقی معرفی کرد.
بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا از اواخر مردادماه امسال آغاز و در مهرماه به پایان رسید. بر این اساس مسابقات آسیایی از 27 مرداد تا 11 شهریور و مسابقات پاراآسیایی، مهرماه در جاکارتای اندونزی برگزار شد. کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات آسیایی در رده ششم و در مسابقات پاراآسیایی موفق به ایستادن بر سکوی سوم شد.از استان قم چهار ورزشکار و یک داور در مسابقات آسیایی و 2 ورزشکار در مسابقات پاراآسیایی حضور داشتند.

** درخشش 2 مدالی مسابقات پاراآسیایی بر گردن ورزشکاران قم
حسین گلستانی در رشته والیبال نشسته و محمد محمدنژاد در بسکتبال با ویلچر، 2 نماینده ورزش جانبازان و معلولین استان قم در بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی بودند که هر دو با کسب مقام قهرمانی و نشان طلا به کار خود پایان دادند. رقابت‌های پارا آسیایی جاکارتا در شرایطی با موفقیت کاروان اعزامی ایران به اندونزی پایان یافت که ایران توانست برای نخستین بار در جمع مدال‌ها در رتبه سوم قاره آسیا قرار بگیرد و 2 ورزشکار قمی اعزامی به این رقابت‌ها در این موفقیت سهم داشتند.با پایان این رقابت ها و بازگشت ورزشکاران غرور آفرین کشورمان از مسابقات جاکارتا، هفته گذشته استقبال رسمی از ورزشکاران قم با حضور مسئولان استان برگزار شد.

** قم میزبان نخستین مسابقات فیزیک و فیزیک کلاسیک دانشجویان کشور
اولین دوره مسابقات فیزیک و فیزیک کلاسیک دانشجویان کشور جمعه هفته گذشته به میزبانی دانشگاه پیام نور قم برگزار شد. این مسابقات در رشته فیزیک بدنی در پنج دسته قدی منفی ۱۷۰ ؛ منفی ۱۷۵ ؛ منفی ۱۷۸ ؛ منفی ۱۸۳ و مثبت ۱۸۳ سانتیمتر و در رشته فیزیک کلاسیک در شش دسته قدی ۱۷۰ سانتیمتر ومنفی ۱۷۰ سانتیمتر ؛۱۷۳ سانتیمتر ومنفی ۱۷۳ سانتیمتر ؛ ۱۷۶ سانتی متر ومنفی ۱۷۶ سانتیمتر ؛۱۸۰ سانتیمتر و منفی ۱۸۰ سانتیمتر ؛۱۸۳ سانتیمتر و منفی ۱۸۳ سانتیمتر ومثبت ۱۸۳ سانتیمتر ترتیب یافته بود.

** میزبانی قم از مسابقات کشوری شطرنج پس از 2 دهه
مسابقات شطرنج نوجوانان زیر 16 و 18 سال قهرمانی کشور که به میزبانی قم در هفته گذشته برگزار شد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد. در این مسابقات در رده سنی زیر 18 سال ورزشکارانی از مازندران، تهران و فارس و در رده سنی زیر 16 سال شطرنج بازانی از آذربایجان شرقی، گیلان و تهران موفق به کسب مقام های اول تا سوم شدند.این رقابت ها که پس از دو دهه به میزبانی قم برگزار می شد در رده سنی زیر 18 سال، یک ورزشکار و در رده سنی زیر 16 سال، هشت شطرنج باز از قم درآن شرکت کردند که بیشتر به دنبال تجربه افزایی و افزایش سطح فنی ورزشکاران استان بودند و تنها یک نفر از این ورزشکاران موفق به کسب رنکینگ شد که دستاورد خوبی برای شطرنج قم محسوب می شود.

** 7 مدال سهم دوندگان قم از لیگ دوومیدانی کشور
با پایان رقابت‌های مرحله دوم فصل 1397 لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران و با حضور 235 دوومیدانی‌کار در قالب 10 تیم باشگاهی ، 7 دوومیدانی‌کار قم در ترکیب تیم‌های آسان پرداخت، نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان به میدان رفته و موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.
تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، استقلال تهران، آسان پرداخت، نفت تهران، نیروی زمینی، دانشگاه یزد، مقاومت تهران، عقاب نیروی هوایی، رهای کیش، اداره بهداشت نیروی هوایی، منطقه آزاد اروند و آکادمی تکنیک سمنان در این لیگ حضور دارند که تیم های آسان پرداخت، استقلال تهران، ذوب‌آهن اصفهان و نفت تهران در مکان های اول تا چهارم این رقابت ها قرار دارند.

** ایستادن قم بر سکوی سوم سبک‌های آزاد کاراته ایران
تیم منتخب کاراته استان قم با کسب 2 مدال روی سکوی سوم رده‌بندی تیمی مسابقات کاراته سبک‌های آزاد قهرمانی کشور جای گرفت. این مسابقات با حضور 160 کاراته کار در اوزان منهای 65، 75 و به اضافه 75 کیلوگرم برگزار شد و در نهایت 2 کاراته‌کای برتر هر وزن به اردوی تیم ملی دعوت شدند
در این رقابت ها که هفته گذشته در سالن آیت‌الله طالقانی شهر ری برگزار شد، تیم تهران با 2 طلا، سه نقره و یک نشان برنز موفق به کسب مقام قهرمانی، تیم منتخب هیات کاراته لرستان با کسب یک طلا و یک برنز روی سکوی نایب‌قهرمانی و کاراته‌کاهای تیم قم با کسب 2 نشان برنز به مقام سومی این دوره از پیکارها دست یافتند.

** شکست سنگین بانوان وشووکار قم
تیم بانوان هیأت ووشو استان قم که بعد از چند سال وقفه به مسابقات لیگ برتر ووشو زنان باشگاه‌های کشور بازگشته، در هفته سوم این رقابت‌ها عملکرد ضعیفی داشت و با شکست 11 بر یک در مقابل فولاد مبارکه سپاهان بخت خود را برای گرفتن مجوز صعود از این گروه بسیار کمرنگ کرد.این رقابت ها که با حضور 11 تیم در دو گروه به صورت رفت و برگشت برگزار و تنها 2 تیم از هر گروه به مرحله بعد صعود می کند، موجب شده تا این شکست صعود بانوان وشووکار قم را به مرحله این رقابت ها را دست نایافتنی کند.

** صعود بیس بال قم به رده سوم جدول لیگ دسته اول کشور
دومین مرحله از مراحل 3 گانه مسابقات لیگ دسته اول بیس بال ایران که بالاترین سطح رقابتی رشته بیس بال در کشور محسوب می‌شود در حالی به پایان رسید که نماینده استان قم با یک پله صعود در جدول رده بندی در رده سوم ایستاد.
شاگردان فرید فرهادی در تیم آرتان قم در این مسابقات که در کرج برگزار شد 4 بازی برگزار کردند که حاصل تلاش آن‌ها 2 پیروزی و 2 شکست بود و همین 2 برد به آن‌ها کمک کرد از رده چهارم به رده سوم جدول صعود کنند.
بدین ترتیب در جدول 5 تیمی این مسابقات، تیم آرتان قم در رده سوم است و با توجه به فاصله امتیازات با 2 تیم بالای جدول، آرتان شانسی برای قهرمانی یا نایب قهرمانی ندارد و در دور سوم فقط باید برای حفظ رتبه سوم و پایان دادن لیگ امسال با همین جایگاه تلاش کند.
7404/ 6133/
انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcdzs05.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما