شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 70348
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

ظرفیت‌سازی سرمایه‌گذاری برای بلوار پیامبر اعظم با تکمیل دسترسی‌ها

قم نيوز : معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه ما به دنبال دمیدن روح تازه در کالبد بلوار پیامبر اعظم، هستیم، گفت: شهرداری در حال حاضر به دنبال تکمیل ارتباطات بلوار پیامبر اعظم است.
ظرفیت‌سازی سرمایه‌گذاری برای بلوار پیامبر اعظم با تکمیل دسترسی‌ها
ظرفیت‌سازی سرمایه‌گذاری برای بلوار پیامبر اعظم با تکمیل دسترسی‌ها
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن با تاکید بر اینکه پروژه بلوار پیامبر اعظم یک پروژه زیرساختی و توسعه ای است و از جمله پروژه‌هایی است که نسبت به سایر پروژه‌های سطح شهر، تأثیر بلندمدت‌تری دارد و نمی‌شود زود روی آن تصمیم گرفت، اظهار کرد: اتصال بین حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران یک تصمیم درستی بوده است و این پروژه می‌تواند روی توسعه شهر تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. موضوع این است که اگر این پروژه‌ها در یک‌زمان مشخص به نتیجه مطلوب نرسد، معمولاً دچار فرسایش می‌شود.

وی ادامه داد: بلوار پیامبر اعظم با توجه به اینکه حدفاصل دو مکان بزرگ و مهم در شهر قم یعنی مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها قرار دارد، اگر کاربری‌های اطرافش شکل بگیرد، قطعاً یک پروژه موفق و زیرساختی برای شهر قم خواهد بود.

معاون شهردار قم با بیان اینکه پروژه پیامبر اعظم از جمله پروژه‌هایی بود که بخشی از مشکلات اصلی آن هنوز با ورود تیم جدید مدیریت شهری حل ‌نشده بود، گفت: بخشی از املاک هنوز تملک و تجمیع نشده بود و معارضین متعددی نیز در این پروژه وجود داشت. با ورود تیم جدید به شهرداری قم، ساماندهی این پروژه در اولویت کار قرار گرفت و مشکلات و موانع پیش روی اجرای آن احصاء شد.

وی افزود: متأسفانه به دلیل فرسایشی شدن کار و ایجاد آهنگ‌های منفی پیرامون این پروژه باعث شده که توفیق لازم در جذب سرمایه‌گذار با سرعت مورد نظر ما انجام نگیرد. اما امروز پروژه بلوار پیامبر اعظم جزء اولویت‌های اصلی شهرداری قم است و معتقدم برای اینکه سرمایه‌گذار وارد این مجموعه شود، باید شهرداری اقداماتی را انجام دهد که این پروژه زنده شده و تحرک لازم را پیدا کند.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه ما به دنبال دمیدن روح تازه در کالبد بلوار پیامبر اعظم هستیم، خاطرنشان کرد: شهرداری در حال حاضر به دنبال تکمیل ارتباطات بلوار پیامبر اعظم است و در همین راستا پروژه تقاطع فردوسی با بلوار پیامبر اعظم به مناقصه گذاشته‌ شده و در نظر داریم ارتباط بلوار پیامبر اعظم را با رینگ پیرامونی مسجد مقدس جمکران و هسته مرکزی شهر ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای احداث دو هتل قرارداد بسته‌شده و زمین نیز تحویل شده است ولی بنا به هر دلیلی تاکنون اقدام عملی انجام‌ نشده است. یک قطعه زمین نیز برای احداث کتابخانه تحویل داده‌شده است؛ اما در فضای تجاری و آن بخشی که می‌تواند این پروژه را زنده کند، هنوز کسی وارد نشده و یک مقداری جذب سرمایه‌گذار در این زمینه کند است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbwfbz.rhbgapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما