شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 70351
منبع : خبرگزاری مهر
در آستانه اربعین حسینی(ع)؛

موکب آستان حضرت معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ آغاز به‌کار کرد

قم نيوز : خادمان موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از صبح جمعه ۲۷ مهرماه یک روز زودتر از موعد مقرر روند خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کردند.
موکب آستان حضرت معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ آغاز به‌کار کرد
موکب آستان حضرت معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰ آغاز به‌کار کرد
به گزارش قم نیوز جمعه، ۲۷ مهرماه، ۱۲ روز مانده به اربعین حسینی اما افراد با سنین مختلف در سراسر مسیر نجف به کربلا درحال پیاده‌روی هستند چراکه امسال حرکت عاشقان و ارادتمندان به امام حسین علیه‌السلام زودتر از سال گذشته آغاز شده است.

خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) نیز در عمود ۱۰۸۰ در حاشیه زیارت دوره خود برای آماده‌سازی بخش‌های مختلف موکب تلاش می‌کنند تا بتوانند بستر ارائه خدمات مختلف فرهنگی، درمانی، بهداشتی، اسکان و اغذیه را به شیوه مطلوب فراهم سازند.

موکب حرم بانوی کرامت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید فعالیت خود را از روز ۲۸ مهرماه آغاز می‌کرد اما روز گذشته، با آغاز حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی، خادمان این موکب یک روز زودتر از موعد مقرر به میزبانی از زائران پرداختند.

خدام از صبح امروز علاوه بر اینکه در قالب کمیته‌های خود فعالیت‌هایی از جمله برپایی حسینیه، ایجاد ایستگاه صلواتی، راه‌اندازی نانوایی، استقرار درمانگاه و داروخانه و… را دنبال می‌کردند، برای رفاه بیشتر زائران مسیر پیاده‌روی نیز درحال تلاش بودند.

گفتنی است، فعالیت رسمی موکب با تلاش خادمان از صبح امروز آغاز شد و تا هشتم آبان‌ماه ادامه خواهد یافت.

تقدیر مرکز پزشکی حج و زیارت از خدمات درمانی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با حضور در موکب بانوی کرامت از تلاش خادمان این موکب برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد.

ماشاله رضایی به همراه جمعی از معاونان خود شب گذشته با حضور در موکب آستان بانوی کرامت، با مسئولان این موکب دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به اهمیت مسائل برون‌مرزی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه مسائل بهداشتی، گفت: باتوجه به شمار زیاد زائران اربعین حسینی و کم‌بودن امکانات؛ ارائه خدمات درمانی و سازماندهی نیروهای بهداشتی بسیار ضروری است.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق فعالیت و خدمات هلال احمر و مراکز بهداشتی در موکب‌ها را مهم دانست و افزود: در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی باید به سلامت زائران توجه داشته باشیم تا هم به سلامت به زیارت بروند و هم سالم به کشور بازگردند.

وی شرایط بهداشتی موکب آستان کریمه اهل بیت(س) را مطلوب خواند و ادامه داد: اینکه خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شرایطی فراهم کرده‌اند تا زائران به‌ویژه زائران ایرانی در این موکب به استراحت و رفع مشکلات و دغدغه‌های خود بپردازند، اقدام قابل تقدیری است.

همچنین، در این دیدار حجت‌الاسلام صفر فلاحی مدیر موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها از خدمات مختلف این موکب به‌ویژه خدمات بهداشتی گزارشی را ارائه کرد و  محمدرضا بهرامی معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان قم نیز در ادامه پیرامون نیازهای بهداشتی موکب آستان مقدس به ایراد سخت پرداخت.

اذن خدمت خادمان موکب آستان مقدس در حرم‌های معصومین(ع)

خادمان موکب آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها طی سه روز با حضور در عتبات عالیات، ائمه اطهار(ع) را در آن مشاهد مشرفه زیارت کردند و برای خدمت به زائران آنها، اذن خادمی گرفتند.

خادمان موکب کریمه اهل‌بیت(س) قبل از آغاز خدمت به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی، با حضور در عتبات عالیات، ائمه اطهار(ع) را در آن مشاهد مشرفه زیارت کردند.

خادمان موکب عمود ۱۰۸۰، صبح روز سه‌شنبه بعد از زیارت امام‌زاده سید محمد(ع)، فرزند امام هادی علیه‌السلام و برادر امام حسن عسکری علیه‌السلام، به سامرا رفتند و آن دو امام همام را زیارت کردند.

بعد از ظهر روز سه شنبه نیز کاروان موکب آستان بانوی کرامت با حضور در کاظمین، امامان کاظم و جواد علیهماالسلام را زیارت کردند.

همچنین، زیارت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در روز چهارشنبه، برنامه دومین روز زیارتی خادمان موکب ۱۰۸۰ بود. بعد از آن، خادمان با حضور در کوفه، ضمن انجام اعمال مسجد کوفه، قبور مطهر مسلم بن عقیل، هانی بن عروه و میثم تمار را زیارت کردند.

بر اساس این گزارش، حضور در شهر کربلا و زیارت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین و حضرت اباالفضل علیهماالسلام آخرین برنامه زیارتی خادمان در روز پنج‌شنبه ۲۶ مهرماه بود.

گفتنی است، خادمان موکب حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام بعد از دوره زیارت سه‌روزه مشاهد مشرفه و گرفتن اذن خدمت برای خادمی از زائران اهل بیت(ع)، مفتخرند تا روز اربعین حسینی، به‌صورت تمام‌وقت در خدمت زائران پیاده امام حسین علیه‌السلام باشند.

اهدای پرچم متبرک حرم حضرت معصومه(س) به عتبه علوی

جمعی از مسئولان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در حاشیه زیارت دوره خادمان این موکب با سید عیسی خسران مشاور تولیت عتبه علوی و مدیر مهمانسرای این آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

گسترش روابط و تعاملات بیشتر آستان‌های مقدس فاطمی و علوی، فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز برای میزبانی از خادمان آستان‌ها و استفاده از تجربیات یکدیگر برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران از جمله مباحثی بود که در این دیدار مطرح شد.

گفتنی است، در این دیدار پرچم متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به مشاور تولیت عتبه علوی اهدا شد.

خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از روز ۲۲ مهرماه به مقصد عراق، شهر مقدس قم را ترک کردند و بعد از زیارت عتبه کاظمین و آستان‌های مقدس سامرا ۲۵ مهرماه در شهر مقدس نجف حضور یافتند و بعد از زیارت حرم مطهر امام علی علیه‌السلام اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، مهمان سفره حرم امیرالمؤمنین(ع) بودند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfymde.w6dxtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما