شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب : 70366
منبع : خبرگزاری تسنیم

20 میلیارد هزینه برای احداث "شهرک آی تی" استان قم بدون خروجی بوده است

قم نيوز : مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: صرفاً تا سال ۹۰، بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه زیرساخت‌ها در شهرک آتی تی شده اما متأسفانه با اعمال سلیقه‌های مختلف هنوز خروجی خاصی از این شهرک صنعتی صورت نگرفته است.
۲۰ میلیارد هزینه برای احداث "شهرک آی تی" استان قم بدون خروجی بوده است
۲۰ میلیارد هزینه برای احداث "شهرک آی تی" استان قم بدون خروجی بوده است
به گزارش قم نیوز امیر طیبی‌نژاد ظهر امروز در بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای واگذاری اراضی شهرک شهاب به صنف بنکداران مشکلات نظارتی به وجود آمده است.

وی با اشاره به مشکلات شهرک شهاب و آی تی سی برای واگذاری اراضی به صنف بنکداران و فعالان حوزه فناوری اطلاعات افزود: برای واگذاری اراضی در این دو شهرک به صنوف و مشاغل حوزه فناوری اطلاعات، سازمان بازرسی استان کسب  مجوز از شورای برنامه‌ریزی استان را الزامی کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم مصوبه الزام شهرداری برای صدور مجوزهای موردنیاز برای استفاده از فعالان حوزه فناوری اطلاعات ازملک‌های کاربری مسکونی گفت: در حال حاضر برای واگذاری اراضی به صنف بنکداران در شهرک شهاب شهرک آی تی مشکلاتی توسط سازمان بازرسی ایجادشده درحالی‌که قوانین بالادستی خلاف آن امور را اثبات می‌کند.

طیبی نژاد خاطرنشان کرد: در بهمن سال گذشته پیرو نامه استاندار به وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجازه واگذاری اراضی در این دو شهرک مانند نحوه واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی تعیین‌شده و اجازه واگذاری اراضی از اداره کل راه و شهرسازی کاملاً سلب شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات اداری ایجادشده برای واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی شهاب و آی تی ابراز کرد: برای تملک و واگذاری اراضی شهرک آی تی سی اعتبارات موردنیاز به اداره کل راه و شهرسازی جابه‌جاشده است، اما اداره کل راه شهرسازی در واگذاری برخی اراضی ابهاماتی داشته و هنوز این مسئله به‌درستی تدبیر نکرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: بخشی از امکانات و زیرساخت‌های شهرک شهاب و شهرک آی تی سی مشترک است، اداره کل راه و شهرسازی هنوز اجازه‌ای برای واگذاری اراضی به فعالان حوزه فناوری اطلاعات صادر نکرده و همین مسئله سبب شده تا شرکت شهرک‌های صنعتی امکانی برای واگذاری اراضی نداشته باشد.

طیبی نژاد شهرداری را یکی دیگر از موانع واگذاری اراضی در شهرک شهاب دانست و تأکید کرد: ازآنجایی‌که محل احداث شهرک آی تی سی در حریم اصناف شهری شهرداری بوده این نهاد در واگذاری اراضی مقاومت به خرج می‌دهد.

وی با تأکید بر هزینه‌های صرف شده برای احداث شهرک صنعتی آی تی سی گفت: صرفاً تا سال 90، بیش از 20 میلیارد تومان هزینه زیرساخت‌ها شده بود اما متأسفانه با اعمال سلیقه‌های مختلف هنوز خروجی خاصی از این شهرک صنعتی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئله تغییر کاربری در شهرک‌های شهاب و آی تی سی اتفاق نیفتاده طبق قانون شهرداری اجازه ورود ندارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb0fbz.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما