کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس هیأت بسكتبال استان قم خبر داد

برگزاري سومين دوره ليگ بسكتبال در قم

خبرگزاری فارس , 29 مهر 1397 ساعت 9:40

رئيس هیأت بسكتبال استان قم از برگزاري سومين دوره مسابقات باشگاهي تمام رده‌هاي سني اين رشته به ميزباني خانه بسكتبال قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز مرتضی سخایی امروز اظهار کرد: کمیته داوران و مسابقات استان قم برای سومین سال متوالی برگزاری مسابقات باشگاهی در تمامی رده‌های سنی را برنامه‌ریزی کرده که به همین منظور از همه باشگاه‌های فعال این رشته در قم دعوت شده است.

وی ادامه داد: از تمامی داوران، مربیان، مدیران و مسوولان تیم‌های باشگاهی بسکتبال قم و مربیان عزیزی که تیم ندارند نیز دعوت شد تا در دفتر هیأت بسکتبال واقع در مجموعه ورزشی شهید حیدریان برای اعلام آمادگی حضور خود در این رقابت‌ها و اطلاع از آخرین تغییرات قوانین فیبا دعوت شد.

رئیس هیأت بسکتبال استان قم تصریح کرد: تمام تغییرات ایجاد شده قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال طبق دستور رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان تدریس و ابلاغ شد و تمامی مربیان و داورانی که در این دوره حضور نیافتند مسوولیت عدم آگاهی از این قوانین بر عهده خودشان است.

وی با بیان اینکه تغییرات انجام شده در قوانین بسکتبال پس از ابلاغ در تمامی رده‌ها اعمال می‌شود، عنوان کرد: باشگاه‌های شهرداری، مهتاب، مهرام، خلیج‌فارس، پویان و ستارگان به همراه مسوولان و نمایندگان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش در این جلسه حضور داشتند.

سخایی سپس به حضور پنج نماینده قم در سمینار بسکتبال با ویلچر کشور اشاره و عنوان کرد: عثمانی، عباسی، عبداللهی، محمودی و فروتن نمایندگان قم در این سمینار بودند که هر ساله پیش از شروع لیگ‌های بسکتبال مردان کشور برگزار می‌شود و میزبان این دوره مشهد مقدس بود.

وی یاد آور شد: در این سمینار دو روزه علاوه بر تست‌های آمادگی جسمانی، آزمون نیز برگزار شد، ضمن اینکه 130 داور شرکت کننده در این سمینار با مسائل روز داوری و مکانیک جدید داوری آشنا شدند تا رقابت‌های فصل جدید لیگ‌های کشور به بهترین شکل ممکن به انجام برسد.

رئیس هیأت بسکتبال استان قم در پایان به شرایط سنی رده‌های مختلف مسابقات این رشته در سال جاری نیز اشاره و بیان کرد: در رده مینی‌بسکتبال متولدین یازدهم دی‌ماه سال 1385، رده نونهالان متولدین یازدهم دی‌ماه سال 1384، رده نوجوانان متولدین یازدهم دی‌ماه سال 1382 و رده جوانان متولدین یازدهم دی‌ماه سال 1380 به بعد امکان فعالیت دارند.

انتهای پیام / 138


کد مطلب: 70369

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70369/برگزاري-سومين-دوره-ليگ-بسكتبال-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir