دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 70421
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

رونمایی از پلاک کوچه شهید منا در قم

قم نيوز : پلاک کوچه شهید منا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی زرگریان با حضور مسئولان استانی در قم رونمایی شد.
رونمایی از پلاک کوچه شهید منا در قم
رونمایی از پلاک کوچه شهید منا در قم
به گزارش قم نیوز مراسم رونمایی از پلاک کوچه شهید منا حاج علی زرگریان عصر دیروز با حضور ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و جمعی از فرماندهان، خانواده شهید زرگریان و مسئولان استان در محل زندگی این شهید گرانقدر در شهرک فاطمیه قم برگزار شد.

در این مراسم  سرهنگ محمد حسن جعفری از فرمانده گردان الرسول(ص) در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: در تمام یادواره‌هایی که برای شهدا در سطح شهر برپا می‌شود شهرداری قم نقش پر رنگ و چشمگیری دارد.

وی با اشاره به برخی از شهدای شاخص شهرک فاطمیه افزود: شهید احمد کوچکی از شهدای برجسته محله بعثت در دوران دفاع مقدس بوده که علیرغم سن و سال نسبتاً بالا مایه انگیزه و الگوی رزمندگان دیگر بود.

جعفری ابراز کرد: حقیقت این بوده مردم محلات پایین‌شهر در طول انقلاب، جنگ تحمیلی و در دوره‌های مختلف بیشترین خدمت و تلاش را در راستای بالندگی کشور داشته و امروز شایسته نیست که در فقر و محرومیت رها شوند.

وی با اشاره به برخی از خصوصیات شهید زرگریان گفت: این شهید گرانقدر در دوران جنگ تحمیلی از رزمندگان فداکار و جانبازان گرانمایه جنگ بوده و در بعد از انقلاب اسلامی نیز همواره به‌عنوان یک روحانی در کاروان‌های زیارتی اقدامات برجسته‌ای انجام داده است.

جعفری ادامه داد: آرامش و امنیت امروز کشور مدیون و مرهون تمام شهدای انقلاب از دوران جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای امنیت و آسایش است، مهم‌ترین اقدامی که امروز برای پاسداری از خون شهدا می‌توان انجام داد این بوده که به وظایف و مسئولیت‌های خود در جایگاه‌های مختلف به نحو احسن عمل کرده و نسبت به وظایف تعریف‌شده بی‌تفاوت نباشیم.

این بیست و دومین برنامه از سلسله برنامه‌های رونمایی از پلاک کوچه  شهدا در شهر قم بوده که همزمان با جشنواره چله سرو برگزار شده و با رونمایی از پلاک چهل شهید گرانقدر ادامه پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ شهید منا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاج علی زرگریان در حج تمتع سال 94 به همراه 7 هزار نفر دیگر از حاجیان بیت‌الله الحرام در حادثه منا به درجه رفیع شهادت دست‌یافت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdfo05.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما