دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 70427
منبع : خبرگزاری تسنیم

ترویج هنر اسلامی در جامعه یکی از مهم‌ترین اهداف مدرسه اسلامی هنر است

قم نيوز : مدیر مدرسه اسلامی هنر گفت: مدرسه اسلامی هنر تلاش می‌کند نگاه مجددی به هنر اسلامی شکل بگیرد و آن را ترویج کند تا بتوانیم بخشی از بار فرهنگی را به‌واسطه هنر اسلامی داشته باشیم.
ترویج هنر اسلامی در جامعه یکی از مهم‌ترین اهداف مدرسه اسلامی هنر است
ترویج هنر اسلامی در جامعه یکی از مهم‌ترین اهداف مدرسه اسلامی هنر است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد حسین نواب ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر که در سالن جلسات مدرسه اسلامی هنر برگزار شد، اظهار داشت: مدرسه اسلامی هنر از سال 83 فعالیت خود را آغاز کرد که بررسی نظرات هنر و دین هنر از جمله برنامه‌های این مدرسه است.

وی افزود: بخش آموزش عالی این مدرسه در رشته‌های مختلف هنری در دو مقطع ارشد و دکتری فعالیت می‌کند، فلسفه هنر و تاریخ هنر جهان اسلام از جمله رشته‌های نظری است و 100 دانشجوی دکتری و 300 دانشجوی ارشد در مدرسه اسلامی هنر مشغول تحصیل هستند.

 نواب با بیان اینکه در بخش آموزش عالی مدرسه اسلامی هنر طلاب و دانشجویان مشغول تحصیل هستند، گفت: این مدرسه در زمینه بین الملل نیز فعالیت‌های مؤثری دارد و اساتید خارجی هنر اسلامی به این مدرسه می‌آیند و ارتباط با مجامع آکادمی دنیا داریم و تلاش می‌کنیم هنر اسلامی در دنیا ترویج پیدا کند.

مدیر مدرسه اسلامی هنر با اشاره به برگزاری همایش ملی قرآن کریم و هنر، تصریح کرد: در زمینه فقه و هنر تاکنون دو همایش توسط این مدرسه هنری برگزار شده است و امسال همایش دوم قرآن کریم و هنر برگزار می‌شود و همچنین همایش هنر و معنویت سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هنر اسلامی میراث گران‌بهایی است که بار فرهنگی و دینی با خود داشته است و وضعیت ما در زمینه هنر اسلامی مناسب است و مدرسه اسلامی هنر تلاش می‌کند نگاه مجددی به هنر اسلامی شکل بگیرد تا بتوانیم بخشی از بار فرهنگی را به‌واسطه هنر اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjaxea.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما