کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برپایی بازارچه محصولات روستایی در قم تعیین تکلیف شود

خبرگزاری تسنیم , 30 مهر 1397 ساعت 18:30

معاون استاندار قم با تأکید بر تعیین تکلیف برپایی بازارچه محصولات روستایی در قم گفت: این بازارچه به‌منظور عرضه محصولات تولیدشده بوده که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز می‌توانند اقلام خود را در آن به فروش رسانند.


به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده که در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش حاکمیتی و نظارتی فرمانداری اظهار داشت: مجموعه دستگاه فرمانداری، از دستگاه شهرستان باید بخواهد که در زمینه مهارت زندگی ایرانی اسلامی و اشتغال چه‌کارهایی انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید از جزیره‌ای عمل کردن در حوزه مسائل اجتماعی پرهیز شود، افزود: نباید مسئولان فقط به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در مرکز استان و شهرستان بپردازند، حوزه بانوان در بخش‌ها و روستاهای استان نیز دارای نقش‌هایی هستند که باید موردتوجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی به حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان قم تأکید کرد: کاهش مواد مخدر و طلاق دو بخش مهم در استان هستند.

هاشمی در ادامه با تأکید بر تعیین تکلیف برپایی نمایشگاه  و بازارچه محصولات روستایی در قم گفت: این بازارچه به‌منظور عرضه محصولات تولیدشده بوده و بر همین اساس مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز می‌توانند اقلام خود را در این نمایشگاه به فروش رسانند.

وی با تأکید بر اینکه  در حوزه آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان بخشی و جزیره‌ای کارکرد، خاطرنشان کرد:  در استان قم نیازمند یک هم‌افزایی و همکاری در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به کوتاهی خانواده و والدین در حوزه دین عنوان کرد: عملکرد، رفتار و کردار ما سبب شده تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یابد.

هاشمی اذعان کرد: در سال، بیش از 4500 پایان‌نامه در استان قم دفاع می‌شود اما تعداد بسیار اندکی از این آمار در بخش آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌آموزی هستند، غفلت در این بخش‌ها سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی کم‌رنگ شدن آموزه‌های دینی در میان خانواده‌ها را مورداشاره قرار داد و گفت: باید از کارشناسان دینی که دلسوز در امر مهارت‌آموزی افراد هستند، استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: اگر برسیم به جایی که معنویت، صمیمیت و عاطفه در میان خانواده‌ها حاکم شود می‌توان جلوی بسیاری از  آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

هاشمی با تأکید بر اینکه باید مهارت‌آموزی در حوزه‌های طلاق، اعتیاد و اشتغال صورت گیرد، افزود: قبح طلاق در میان خانواده‌ها از بین رفته که باید فکری جدی برای این مسئله شود.

انتهای پیام/  137


کد مطلب: 70431

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70431/برپایی-بازارچه-محصولات-روستایی-قم-تعیین-تکلیف-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir