دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 70431
منبع : خبرگزاری تسنیم

برپایی بازارچه محصولات روستایی در قم تعیین تکلیف شود

قم نيوز : معاون استاندار قم با تأکید بر تعیین تکلیف برپایی بازارچه محصولات روستایی در قم گفت: این بازارچه به‌منظور عرضه محصولات تولیدشده بوده که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز می‌توانند اقلام خود را در آن به فروش رسانند.
برپایی بازارچه محصولات روستایی در قم تعیین تکلیف شود
برپایی بازارچه محصولات روستایی در قم تعیین تکلیف شود
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده که در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، با اشاره به نقش حاکمیتی و نظارتی فرمانداری اظهار داشت: مجموعه دستگاه فرمانداری، از دستگاه شهرستان باید بخواهد که در زمینه مهارت زندگی ایرانی اسلامی و اشتغال چه‌کارهایی انجام داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید از جزیره‌ای عمل کردن در حوزه مسائل اجتماعی پرهیز شود، افزود: نباید مسئولان فقط به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در مرکز استان و شهرستان بپردازند، حوزه بانوان در بخش‌ها و روستاهای استان نیز دارای نقش‌هایی هستند که باید موردتوجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی به حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان قم تأکید کرد: کاهش مواد مخدر و طلاق دو بخش مهم در استان هستند.

هاشمی در ادامه با تأکید بر تعیین تکلیف برپایی نمایشگاه  و بازارچه محصولات روستایی در قم گفت: این بازارچه به‌منظور عرضه محصولات تولیدشده بوده و بر همین اساس مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز می‌توانند اقلام خود را در این نمایشگاه به فروش رسانند.

وی با تأکید بر اینکه  در حوزه آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان بخشی و جزیره‌ای کارکرد، خاطرنشان کرد:  در استان قم نیازمند یک هم‌افزایی و همکاری در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به کوتاهی خانواده و والدین در حوزه دین عنوان کرد: عملکرد، رفتار و کردار ما سبب شده تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش یابد.

هاشمی اذعان کرد: در سال، بیش از 4500 پایان‌نامه در استان قم دفاع می‌شود اما تعداد بسیار اندکی از این آمار در بخش آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌آموزی هستند، غفلت در این بخش‌ها سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی کم‌رنگ شدن آموزه‌های دینی در میان خانواده‌ها را مورداشاره قرار داد و گفت: باید از کارشناسان دینی که دلسوز در امر مهارت‌آموزی افراد هستند، استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: اگر برسیم به جایی که معنویت، صمیمیت و عاطفه در میان خانواده‌ها حاکم شود می‌توان جلوی بسیاری از  آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

هاشمی با تأکید بر اینکه باید مهارت‌آموزی در حوزه‌های طلاق، اعتیاد و اشتغال صورت گیرد، افزود: قبح طلاق در میان خانواده‌ها از بین رفته که باید فکری جدی برای این مسئله شود.

انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdceze8f.jh87xi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما