دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 70433
منبع : خبرگزاری تسنیم

تفویض اختیار خرید املاک تا سقف 300 هزار میلیارد ریال توسط شهردار قم

قم نيوز : در شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم تفویض اختیار خرید املاک تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال به شهردار قم از طریق کمیته‌ای معین با رعایت تشریفات قانونی به تصویب رسید.
تفویض اختیار خرید املاک تا سقف ۳۰۰ هزار میلیارد ریال توسط شهردار قم
تفویض اختیار خرید املاک تا سقف ۳۰۰ هزار میلیارد ریال توسط شهردار قم
به گزارش قم نیوز شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم صبح امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

عضو شورای شهر قم در این جلسه، با اشاره به نامه فرمانداری در خصوص مصوبه‌ای در رابطه به اخذ مجوز تفویض اختیار خرید املاک تا سقف 300 میلیارد ریال به شهردار قم از طریق کمیته‌ای معین با رعایت تشریفات قانونی افزود: ازنظر فرانداری قانونی برای تعیین کمیته معین بیان‌نشده و همچنین هیئت تطبیق خواستار تغییر واژه شهردار به‌جای شهرداری بوده است.

مجید اخوان با بیان لایحه اخذ مجوز کاهش 30 درصد کاهش عوارض صدور پروانه دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) افزود: در سال 95، 50 دستگاه اتوبوس درون‌شهری به‌صورت غیر نقدی در قبال واگذاری یک قطعه زمین 3 هزار 500 متری در این بلوار از این شرکت تهاتر شده است.

وی ادامه داد: 21 میلیارد و 300 میلیون تومان محاسبه عوارض این قطعه زمین بوده که شرکت مذکور درخواست تخفیف 30 درصدی در عوارض دارد.

اخوان با بیان لایحه اخذ مجوز کاهش 30 درصد کاهش عوارض صدور پروانه دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: شهرداری قم به‌جای کاهش30 درصدی درخواست دریافت چند دستگاه اتوبوس درون‌شهری از محل مابه‌التفاوت این عوارض کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم تفریغ بودجه سال 96 شورای شهر قم را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: شورای شهر قم در سال 96، 2 میلیارد و 465 میلیون تومان مصوب داشته و یک میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه کرد آن بوده که تطابق قابل قبولی را نشان می‌دهد.

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه،لایحه‌ای در خصوص سازمان فرهنگی ورزشی در رابطه با اساسنامه سازمان فرهنگی را مورد توجه قرار داد و  عنوان کرد: این سازمان در سال جاری با انبوهی از مشکلات اقتصادی روبه‌رو و از همین رونیز سازمان بازرسی حساسیت‌های ویژه‌ای بر آن داشته و تصویب و افزایش برخی اختیارات می‌تواند روند رشد و موفقیت این سازمان را بیشتر کند.

حسن مالکی نژاد با اشاره به برخی از ویژگی‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ادامه داد: ظرفیت بودجه سازمان فرهنگی ورزشی در حد معاملات جزء و اندک بوده و بودجه این سازمان در حدی نبوده که بتواند با آن معاملات بزرگی داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر قم نیز ادامه این جلسه، با تأکید بر لایحه‌ای در خصوص سازمان فرهنگی ورزشی در رابطه با اساسنامه سازمان فرهنگی ورزشی گفت: فقدان برخی بندهای قانونی در هشت سازمان تابعه شهرداری و ازجمله سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سبب شده تا انبوهی از مصوبات و لایحه‌ها برای بررسی‌های بی‌مورد به شهرداری و شورای شهر ارسال شود.

حسین اسلامی با اشاره به نامه فرمانداری در خصوص مصوبه در رابطه به اخذ مجوز تفویض اختیار خرید املاک تا سقف 300 میلیارد ریال به شهردار قم از طریق کمیته‌ای معین با رعایت تشریفات قانونی ابراز کرد: با توجه به اینکه این مصوبه تصویب کمیته انطباق رسیده وجاهت قانونی داشته و نیازی برای ارسال مجدد مصوبه فرمانداری نیست.

نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز در این جلسه، با تأکید بر لایحه اخذ مجوز کاهش 30 درصد کاهش عوارض صدور پروانه دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: توافق‌نامه و تحویل این قطعه زمین 3 هزار و 500 متری در سال 95، بوده بنابراین باید عوارض آن بر مبنای سال جاری دریافت شود.

حسن بختیاری با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش 30 درصد کاهش عوارض صدور پروانه دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) تأکید کرد: زمان‌دار کردن مصوبه و ارائه مهلت تا پایان سال جاری می‌تواند در تهاتر و دریافت چندین دستگاه اتوبوس جدید مؤثر باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwt9u.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما