دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 70434
منبع : خبرگزاری تسنیم

گازرسانی به 15 روستای بخش قمرود استان قم آغاز می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به مصرف ۷۰ درصد از ظرفیت گاز قم در بخش صنعت گفت: امر گازرسانی به ۱۵ روستای منطقه محروم قمرود تا پایان سال جاری آغاز می‌شود.
گازرسانی به ۱۵ روستای بخش قمرود استان قم آغاز می‌شود
گازرسانی به ۱۵ روستای بخش قمرود استان قم آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز علی‌رضا نصیری صبح امروز با حضور در شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: 364 هزار مشترک و مصرف‌کننده گاز در استان قم وجود دارد، مخزن سراجه قم یکی از ظرفیت‌ها ذخیره‌گاه‌های گازی کشور بوده که در حال حاضر فعالیت‌های استخراجی از آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضریب نفوذ گاز در بین خانوارهای قم افزود: در حال حاضر نزدیک به 100 درصد شهروندان قم از ضریب گازرسانی برخوردار بوده و در سطح روستاهای استان نیز ضریب گازرسانی 87 درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: در روستاهایی که تعداد خانوارهای آن بیش از 20 خانواده بوده  گازرسانی می‌شوند، 116 روستای استان گازرسانی شده و اقدامات لازم برای گازرسانی 30 روستای دیگر نیز در دست اجرا بوده که تا دهه فجر انقلاب اسلامی کار گازرسانی آن‌ها تکمیل می‌شود.

نصیری عنوان کرد: از ابتدای سال جاری امر گازرسانی به 5 روستای استان تکمیل‌شده است، روستاهایی که هزینه حفاری برای انشعابات گاز در آن کمتر از 6 میلیون تومان باشد مشمول امر گازرسانی می‌شوند، امر گازرسانی به 15 روستای منطقه محروم قمرود تا پایان سال جاری آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات گازرسانی به روستاهای بخش قاهان ابراز کرد: با توجه به مشکلات سردی هوا و بارندگی‌های مستمر در روستای قاهان در فصل سرد سرما امر گازرسانی به روستاهای این بخش با مشکلاتی ازنظر عمرانی روبه‌رو شده است.

مدیرعامل شرکت گاز قم خاطرنشان کرد: 70 درصد از گاز استان قم را بخش صنعت مصرف کرده که نشان از فعالیت قدرتمند قطب صنعتی استان است، 2 هزار و 431 واحد صنعتی استان قم از ضریب گازرسانی برخوردار هستند.

نصیری تعداد جایگاه‌های سوخت فعال در استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: 37 جایگاه CNG  در سطح استان قم فعال است، گازرسانی به دام شهر قم بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش روی استان درزمینهٔ گازرسانی را از بین برده است.

وی ابراز کرد: بهره‌برداری  از پروژه سامک به‌عنوان یکی از پروژه‌های پایلوت کشوری می‌تواند نقش استعلامات بین دستگاهی بین شرکت گاز با ادارات و دستگاه‌های دیگر را با سرعت زیادی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت گاز قم با اشاره به برخی از چالش‌های شرکت گاز استان ابراز کرد: فرسودگی و پایان عمر شبکه‌های گازرسانی، معارضین حفاری در سطح روستاهای استان، عدم ثبات قیمت در خریداری تجهیزات و حفاری برای اتصال انشعابات از چالش‌های مهم پیش روی شرکت گاز استان قم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkknq.23nvxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما