دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 70437
منبع : خبرگزاری تسنیم

دومین همایش سیره امام رضا(ع) آبان ماه در قم برگزار می‌شود‌

قم نيوز : مدیر انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه گفت: در قالب همایش سیره امام رضا (ع) نشست‌های عقلانیت دینی و اخلاق عقلانی در سیره امام رضا (ع) و اصول و روش استنباط در سیره رضوی در دانشگاه معارف اسلامی ۱۴ آبانماه با حضور حوزویان و دانشگاهیان برگزار می‌شود.
دومین همایش سیره امام رضا(ع) آبان ماه در قم برگزار می‌شود‌
دومین همایش سیره امام رضا(ع) آبان ماه در قم برگزار می‌شود‌
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رمضان محمدی درنشست خبری دومین همایش علمی و پژوهشی سیره امام رضا (ع)، آموزه‌ها و کارکردهادر نمایندگی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید مباحث مربوط به سیره امام رضا (ع) در دین شیعه را گسترش داده و مناظره‌های این امام همام را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: سه نشست در مورد این همایش از سوی انجمن تاریخ پژوهان حوزه برگزار خواهد شد که در مورد روایت سلسلة الذهب، نشست دیگر در مورد مناظرات و نشست سوم در مورد جایگاه امام در نزد اهل سنت است.

مدیر انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه بیان کرد: همایش علمی و پژوهشی سیره امام رضا (ع)، آموزه‌ها و کارکردها در موضوع‌های مختلف از جمله جایگاه امام رضا (ع) در فرهنگ و میراث اهل بیت (ع)، اعتبار سنجی منابع در شهادت پیشوای هشتم شیعیان و سیره امام رضا (ع) و الگوی مناظره ادیانی، قواعد و اخلاق مناظره است.

محمدی ادامه داد: در قالب همایش سیره امام رضا (ع) نشست‌های عقلانیت دینی و اخلاق عقلانی در سیره امام رضا (ع) و اصول و روش استنباط در سیره رضوی در دانشگاه معارف اسلامی 14 آبانماه با حضور حوزویان و دانشگاهیان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مساله اهل بیت (ع) برای سایر فرق‌ها مهم بوه است، بیشتر فرق‌ها در خصوص امام رضا (ع) تألیف‌هایی داشته‌اند به خصوص در منابع اهل سنت بارگاه ملکوتی این امام همام مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه تصریح کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی نیز میزبان برگزاری نشست‌هایی از جمله مواجه امام رضا (ع) با ارباب دین‌های مختلف و مبانی گفت و گو، تعامل و همگرایی با اهل سنت در سیره رضوی، گفتمان امام رضا با مسیحیان و رویکردی به تقریب ادیان الهی و اسلامی در 24 آبان ماه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0yn0.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما