سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 70446
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل مدیریت بحران قم:

بیمه مکمل مدیریت بحران در زمان حوادث است

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: بیمه حوادث و بلایای طبیعی مکمل مدیریت بحران در زمان حوادث و نجات بخش زندگی شهروندان است.
بیمه مکمل مدیریت بحران در زمان حوادث است
بیمه مکمل مدیریت بحران در زمان حوادث است
به گزارش قم نیوز محسن اوروجی روز سه شنبه  افزود: اگر شهروندان با هزینه بسیار اندک، خانه و زندگی خود را در برابر حوادث مختلف بیمه نمایند، در زمان وقوع حادثه می توانند با دریافت هزینه ای از بیمه، بخشی از خسارت های متحمل شده را جبران نمایند.

وی اضافه کرد: به طور مثال در زلزله ای که سال گذشته در کرمانشاه رخ داد، در شهر سرپل ذهاب شاهد بودم افرادی که خانه ها خود را بیمه نموده بودند، در هفته اول پس از وقوع زلزله، 300 تا 400 میلیون ریال از بیمه دریافت کردند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه پارسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است؛ این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دیده است.

وی ادامه داد: اسکان اضطراری نیز در بیمه های مختلف پیش بینی شده است و در هنگام وقوع حوادث از جمله آتش سوزی، سیل و زلزله کارآیی زیادی دارد.

اوروجی در ادامه گفت: جلسه های شورای هماهنگی مدیریت بحران بر اساس برنامه زمانبندی با هدف ایجاد مدیریت یکپارچه در امر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ایجاد هماهنگی و انسجام در استان برگزار می شود.

وی افزود: این شورا دارای 14 کارگروه تخصصی زیرمجموعه است که این کارگروه ها نیز هر 14 روز یک بار جلسه های خود را در چهار محور پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی برگزار می نمایند.

وی افزود: بهداشت و درمان، آموزش و اطلاع رسانی، امداد و نجات و آموزش همگانی، تامین مسکن، تامین سوخت و مواد نفتی، امنیت و انتظامات، امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب، تشکل های مردم نهاد از جمله کارگروه های شورای مدیریت بحران قم می باشند.

مدیرکل مدیریت بحران قم با اشاره به تجهیزات و نیروی سازمان مدیریت بحران، گفت: امکانات موجود در استان برای امدادرسانی در هنگام وقوع زلزله کافی نیست و امکانات موجود جوابگوی شرایط عادی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور استان های هم مرز به عنوان استان های معین تعریف شده اند تا هنگام وقوع حوادث بر اساس هماهنگی های قبلی به امدادرسانی بپردازند.

وی مشارکت شهروندان در مقابله با بالایای طبیعی و کاهش آثار آن را مهم ارزیابی کرد و گفت: شهروندان باید با مقاوم سازی منازل خود و دریافت آموزش خود را برای مقابله با حوادث طبیعی آماده نمایند.

اوروجی تاکید کرد: منازل موجود در بافت های فرسوده هر چه سریع تر باید ایمن سازی شود و هر شهروند با شرکت در دوره های آموزشی، نحوه پناهگیری و انجام کمک های اولیه را یاد بگیرد.

وی گفت: مانورهای تخصصی و عمومی ویژه دستگاه ها و اقشار مختلف مردم در استان برگزار می شود تا در زمان وقوع حادثه هماهنگی و آمادگی لازم را داشته باشند.

تاکنون 34 حادثه در ایران رخ داده است که از این تعداد، 18 مورد ان از جمله سیل، زلزله و طوفان و سرمازدگی در استان قم تجربه شده است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcaiyn0.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما