سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 70461
منبع : خبرگزاری تسنیم

رونمایی از ‌نرم‌افزار «اربعین‌یار» در یزد با قابلیت جلوگیری از گم شدن افراد

قم نيوز : برنامه موبایلی اربعین یار برای جلوگیری از گم شدن افراد گروه های اعزامی به اربعین، در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد رونمایی شد.
رونمایی از ‌نرم‌افزار «اربعین‌یار» در یزد با قابلیت جلوگیری از گم شدن افراد
رونمایی از ‌نرم‌افزار «اربعین‌یار» در یزد با قابلیت جلوگیری از گم شدن افراد
به گزارش قم نيوز مراسم رونمایی نرم افزار اربعین یار بعد از ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و با حضور آیت الله محمدرضا ناصری یزدی برگزار شد.

وحید صدری سرپرست تیم طراحی نرم افزار اربعین یار در این مراسم اظهار داشت: پس از بررسی‌های میدانی صورت گرفته و نظرسنجی از افرادی که سال‌های گذشته به پیاده‌روی اربعین رفته بودند، یکی از مهمترین مشکلاتی که وجود داشت، این بود که افراد همدیگر را گم می‌کردند.

وی با بیان اینکه این موضوع سبب می‌شد که سفر گروه با مشکلاتی روبرو شود گفت: به همین دلیل به بررسی در ارتباط با پیدا کردن راه حلی برای این مشکل پرداختیم.

سرپرست تیم طراحی نرم افزار اربعین یار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به طور معمول همه افراد در این سفر گوشی تلفن همراه دارند و در طول مسیر از اینترنت هم استفاده می‌کنند ایده اربعین یار به ذهن تیم ما رسید که این ایده بر پایه موقعیت مکانی شکل گرفته است.

صدری گفت: قابلیت ویژه‌ای که این نرم‌افزار دارد این است که موقعیت مکانی افراد یک تیم را به سایر افرادی که در گروه حضور دارند نمایش می‌دهد به این ترتیب افراد همدیگر را گم نمی‌کنند.

وی در ارتباط با امکانات و نحوه کار این نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار علاوه بر بحث موقعیت مکانی که یک بحث پایه است، دارای سه ویژگی اساسی است که سبب بهتر شدن نحوه سفر زائران اربعین حسینی می‌شود.

وی ادامه داد: پیام‌رسان داخلی نخستین قابلیت در نظر گرفته شده برای اربعین یار است که افراد گروه می‌توانند به وسیله این پیام‌رسان به یکدیگر پیام ارسال کنند.

صدری خاطرنشان کرد: اطلاع از میزان درصد شارژ باتری موبایل دیگر اعضای گروه یکی دیگر از قابلیت ‌هایی است که سبب می‌شود افراد گروه وضعیت شارژی همدیگر را دانسته و در صورت اتمام شارژ گروه و خروج فرد از سیستم، برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

سرپرست تیم طراحی برنامه اربعین یار ادامه داد: قابلیت دیگر در نظر گرفته شده برای اربعین‌یار این است که آخرین بروز‌رسانی موقعیت اعضای گروه به وسیله تاریخ، ساعت و مکان به همگروهی‌ها نشان داده می‌شود.

وی ادامه داد: این قابلیت زمانی استفاده دارد اینترنت یکی از افراد گروه قطع شده یا گوشی خاموش شود و سایرین به وسیله آخرین بروزرسانی موقعیت فرد، می‌توانند بهتر وی را پیدا کنند.

صدری ادامه داد: زائران اربعین حسینی می‌توانند این برنامه را به صورت رایگان از سایت www.arbaeenyar.com  و دریافت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzknq.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما