سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 70462
منبع : خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان استاندارد در قم: استاندارد ضد رشوه و فساد اقتصادی تدوین می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استاندارد ضد رشوه و فساد اقتصادی یکی از برنامه‌های مهمی بوده که در سازمان استاندارد در دست تدوین نهایی است.
رئیس سازمان استاندارد در قم: استاندارد ضد رشوه و فساد اقتصادی تدوین می‌شود
رئیس سازمان استاندارد در قم: استاندارد ضد رشوه و فساد اقتصادی تدوین می‌شود
به گزارش قم نيوز نیره سادات پیروزبخت صبح امروز در همایش روز جهانی استاندارد که در مرکز همایش‌های شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در قرن حاضر و از 93 سال قبل قانونی برای پایه‌گذاری استاندارد در ایران تدوین و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به توسعه پوشش‌های استاندارد در کشور افزود: در سال‌های اخیر از نگاه‌های سنتی به استاندارد گذر کرده و در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه و پوشش‌های استاندارد به تمام محصولات و خدمات داخلی تعمیم داده‌شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در سال 96 قانون ارتقای استانداردسازی در کشور تصویب و از همان سال ابلاغ‌شده است، به‌موجب این قانون نظارت‌ها و قوانین سازمان ملی استاندارد کشور گسترده‌تر شده و مسئله استاندارد به تمام بخش‌های دولتی و خصوصی رسوخ کرده است.

پیروزبخت سازمان ملی استاندارد را تنها مرجع قانونی اعلام و صدور گواهی حلال در کشور دانست و عنوان کرد: تنها مرجع صدور گواهی و مجوز حلال در کشور سازمان ملی استاندارد بوده و در این زمینه نیز قانون 8 مرجع نظارتی به سازمان ملی استاندارد واگذار کرده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تأکید به ارتقای رتبه قابل‌توجه ایران در زمینهٔ استاندارد در سطح بین‌المللی ابراز کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در ماه‌های گذشته به رتبه 22 سازمان جهانی استاندارد ارتقاء پیداکرده که رتبه بسیار مناسبی در بین کشورهای دنیا است.

وی ابراز کرد: عالی‌ترین مقام استانداردسازی دنیا در سفر اخیر خود اذعان کرده بود که در ایران امنیت، آسایش و استانداردسازی باقدرت بسیار بیشتری نسبت به کشورهای دیگر در دست اقدام و پیگیری است.

پیروزبخت با اشاره به برخی از مؤلفه‌های مهم توسعه پایدار در کشور ابراز کرد: استاندارد ضد رشوه و فساد اقتصادی یکی از برنامه‌های مهمی بوده که در سازمان استاندارد در دست تدوین نهایی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcir5ay.t1auq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما