سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 70466
منبع : خبرگزاری تسنیم

از برخورد قاطع با گران‌فروشی در قم تا وضعیت مبهم قیمت‌گذاری محصولات لبنی و روغن در استان

قم نيوز : در جلسه تنظیم بازار قم نسبت به وضعیت آشفته قیمت‌گذاری محصولات لبنی و حواشی پیرامون روغن نباتی در استان انتقاد شد.
از برخورد قاطع با گران‌فروشی در قم تا وضعیت مبهم قیمت‌گذاری محصولات لبنی و روغن در استان
از برخورد قاطع با گران‌فروشی در قم تا وضعیت مبهم قیمت‌گذاری محصولات لبنی و روغن در استان
به گزارش قم نیوز جلسه تنظیم بازار ظهر امروز با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به مسئله روغن مصرفی شهروندان اظهار داشت: در مسئله کمبود روغن بزرگ‌نمایی شده است،  در حال حاضر ذخیره روغن استان به حد کافی بوده و مشکلی احساس نمی‌شود.

قیمت‌گذاری لبنیات و روغن به‌درستی تدبیر شود

محمود سیجانی با انتقاد از برخی تخلفات ایجادشده درزمینهٔ عرضه روغن نباتی در قم افزود: روغن نباتی 16 کیلویی باقیمت 90 هزار تومان به استان واردشده و متأسفانه باقیمت 130 هزار تومان در برخی مراکز عرضه می‌شود، سازمان صنعت، معدن و تجارت با این قبیل از مراکز عرضه برخورد می‌کند.

وی با اشاره به عوامل بالا بودن پرونده‌های تخلف در استان قم در ماه‌های گذشته تصریح کرد: بخش مهمی از مشکلات و پرونده‌های تشکیل‌شده در مسئله بازرسی‌ها مربوط به بخش پتروشیمی‌ بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که سبب افزایش قیمت کالاهای مصرفی می‌شود افزایش قیمت توسط کارخانه‌های تولیدکننده است، در این زمینه باید در درجه نخست به مشکلات اقتصادی کارخانه‌ها پرداخته و در صورت افزایش قیمت بالاتر از قیمت‌های کارشناسی شده با آن‌ها برخورد شود.

مجید آوری فرد تخلفات برخی از  مراکز عرضه را یکی دیگر عوامل مهم در افزایش قیمت کالا در استان دانست و بیان کرد: در برخی اوقات مشاهده‌شده کارخانه‌ها محصولات را باقیمت مصوب به بنکداران و مراکز عرضه تحویل می‌دهند اما این مراکز تخلفاتی را در افزایش قیمت انجام می‌دهند.

فرماندار قم نیز در ادامه این جلسه، با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت‌ها برای جلوگیری از احتکار کالا تصریح کرد: مردم  نگران کمبود محصول در بازار هستند و در این زمینه مسئولان باید نظارت‌های کافی برای جلوگیری احتکار، اختفاء و  کم‌فروشی داشته باشند.

رضا سیار با انتقاد از افزایش قیمت ابهام‌آمیز برخی از محصولات مصرفی مانند روغن و لبنیات در قم تأکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید وضعیت مبهم قیمت‌گذاری و افزایش برخی محصولات را به‌درستی استخراج کرده و توضیح توجیه‌کننده‌ای را باره آن ارائه دهد.

وی ادامه داد: حقیقت این بوده که کارخانه‌های شیر و لبنیات قیمت نهایی محصولات لبنی را بیشتر از حد مصوب افزایش داده‌اند، در استان قم 280 واحد مجوز دار محلی و سنتی اقدام به فروش شیر خام و محصولات لبنی می‌کنند که باید نظارت دقیقی روی آن‌ها نیز داشت.

با گران‌فروشی روغن در قم برخورد می‌شود

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به مسئله روغن و حواشی پیرامون آن تأکید کرد: در مبحث روغن خانوار و  ظروف پت مشکلی در استان وجود نداشته و سهمیه به‌اندازه کافی در سطح فروشگاه‌های قم موجود است.

احمدرضا سمیعی نسب با اشاره به برخی از مهم‌ترین عوامل قیمت روغن در قم تصریح کرد: مشکل اصلی روغن در استان افزایش قیمت حلب روغن‌های نباتی بوده که سبب می‌شود تا قیمت آن با افزایش روبه‌رو شود.

وی خاطرنشان کرد: در مبحث ترخیص روغن پالم و حلب روغن 16 کیلویی مشکلاتی وجود دارد اما شاهد گران‌فروشی خاصی در این زمینه تاکنون نبوده‌ایم و با محدود موارد گران‌فروشی نیز به‌شدت برخورد شده است.

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به نوسان قیمت 57 کالای اساسی ابراز کرد: 63 درصد از کالاهای اساسی استان در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت نبوده و در موارد افزایش قیمت نیز کمتر از 10 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در بخش بازرسی‌های انجام‌شده از ابتدای مهرماه 2 هزار و 5 مورد بازرسی انجام و 58 پرونده به ارزش 11 میلیارد تومان تشکیل‌شده است.

معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازرسی‌های اصناف استان را در سال جاری مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در هفت ماه گذشته بازرسان حوزه اصناف  16 هزار و 438 بازرسی انجام  1158 پرونده تخلف تشکیل‌شده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcce0qm.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما