سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : 70469
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم مطرح شد

تشکیل 336 پرونده اقتصادی به ارزش 300 میلیارد تومان در قم

قم نيوز : در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم، گزارشی از وضعیت بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی و صنفی استان ارائه شد.
تشکیل 336 پرونده اقتصادی به ارزش 300 میلیارد تومان در قم/ ادامه برخورد با مصادیق بارز گران فروشی
تشکیل 336 پرونده اقتصادی به ارزش 300 میلیارد تومان در قم/ ادامه برخورد با مصادیق بارز گران فروشی
به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت ذخایر روغن در استان قم اظهار کرد: روغن به اندازه کافی در استان وجود دارد و در این زمینه حقوق مصرف کنندگان در اولویت است، نباید فروشندگان روغن در استان قم، روغن را با قیمت بالاتر از قیمت مصرف کننده به فروش برسانند.

وی ادامه داد: چندین پرونده بزرگ برای عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی در استان قم تشکیل شد که این پرونده‌ها را به ارزش بیش از 200 میلیارد تومان به تعزیرات ارسال کردیم.

 

تشکیل 336 پرونده اقتصادی به ارزش 300 میلیارد تومان در قم

احمد رضا سمیعی نسب معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت عرضه روغن در بازار اظهار کرد: هیچ کمبودی در زمینه روغن در بازار استان برای خانوارها وجود ندارد، تنها محدودیت در زمینه عرضه روغن در حلب‌های 16 کیلویی در بازار است که دلیل آن کمبود ورق‌های حلب است.

وی ادامه داد: در یک هفته اخیر شاهد افزایش یا کاهش قیمت بیش از 10 درصد در استان قم نبودیم، عمده کالاهای موجود در استان در این مدت تغییر قیمت نداشتند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: از یکم تا 25 مهرماه، بازرسان اتاق اصناف استان با انجام بیش از دو هزار بازرسی 178 پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد تومان تشکیل دادند، همچنین در این مدت سه هزار و 630 بازرسی توی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفت که براساس این بازدیدها 336 پرونده تخلف به ارزش 301 میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات ارسال شد.

 

ادامه برخورد با مصادیق گران فروشی در قم

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وظیفه کارگروه تنظیم بازار استان قم اظهار کرد: وظیفه این کارگروه برخورد با مصادیق بارز گران فروشی است، فروش کالا به بالاتر از قیمت مصرف کننده، گران فروشی محسوب می‌شود، قیمت مصرف کننده با لحاظ همه هزینه‌ها بر روی کالا درج شده است.

وی ادامه داد: برخورد با متخلفین در بازار اثرگذار است و این برخورد، مردم را امیدوار می‌کند، مدیران نباید مشکل زایی را دنبال کنند و نباید مشکل توسط مدیران ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: مردم گلایه‌هایی را در زمینه افزایش قیمت لبنیات در استان داشتند که باید مدیران سازمان جهاد کشاورزی قم گزارشی در این زمینه تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه تنظیم بازار نسبت به حقوق مصرف کننده و نیز حقوق تولیدکننده و توزیع کننده توجه داریم.

رضا سیار فرماندار قم نیز در این جلسه با اشاره به فروش لبنیات سنتی در استان قم اظهار کرد: در استان حدود 280 با پروانه کسب نسبت به فروش شیر سنتی اقدام می‌کنند، گرایش مردم به این نوع از لبنیات زیاد شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1jde.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما