کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی: همرنگ‌شدن با آرمان‌های عاشورا مهم‌ترین فلسفه وجودی پیاده‌روی اربعین است

خبرگزاری تسنیم , 1 آبان 1397 ساعت 20:02

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین گفت: همرنگ و همراه شدن با آرمان‌ها و ارزش‌های قیام عاشورا مهم‌ترین فلسفه وجودی زیارت اربعین است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی ظهر امروز در درس خارج از فقه با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، اظهار داشت: روایت معروفی که وجود دارد از علائم مؤمن زیارت اربعین است، البته این دو جور معنا می‌شود اول زیارت اربعین همین معنای ظاهری است که رفتن به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، بعضی از بزرگان احتمال دادند که مُراد خواندنِ زیارت اربعین است.

وی افزود: مصداق بالاتر زیارت اربعین پیاده‌روی آن‌هم از فاصله‌های دور برای زیارت امام حسین(ع) که به‌ویژه زیارت امام حسین(ع) به‌صورت پیاده از سفارش‌های اکید روایات اسلامی بوده است، آنچه مهم بوده و آنچه انسان از روایت می‌فهمد این است که شیعه باید به اربعین امام حسین(ع‌) یک توجه ویژه داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: چند سال‌ بوده این عنایت خداوند متعال محقق شده که پیاده‌روی اربعین یک شکوه و عظمتی برای پیروان امام حسین(ع) شده است، اگر حج لبیک به خداوند متعال است، اربعین هم لبیک به امام حسین (ع) است.‌

آیت‌الله فاضل‌لنکرانی با اشاره به اهمیت پیاده‌روی اربعین ابراز کرد: همرنگ و همراه شدن با آرمان‌ها و ارزش‌های قیام عاشورا مهم‌ترین فلسفه وجودی زیارت اربعین است.

 انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 70473

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70473/آیت-الله-فاضل-لنکرانی-همرنگ-شدن-آرمان-های-عاشورا-مهم-ترین-فلسفه-وجودی-پیاده-روی-اربعین

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir