شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 70521
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خبر داد:

توزیع بیش از 1500 تن کیسه زباله برای تامین نظافت شهر در اربعین

قم نيوز : معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم از توزیع بیش از 1500 تن کیسه زباله برای تامین نظافت شهر در اربعین خبر داد.
توزیع بیش از 1500 تن کیسه زباله برای تامین نظافت شهر در اربعین
توزیع بیش از 1500 تن کیسه زباله برای تامین نظافت شهر در اربعین
به گزارش قم نیوز سیدامیر سامع با اشاره به اهم اقدامات اجرایی شهرداری قم در اربعین  حسینی در سطح شهر قم اظهار کرد: ستادهای هشتگانه اطلاع رسانی و خدمات رسانی در سطح مناطق هشتگانه شهری با محوریت پیرامون حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی تشکیل شده است.

وی به آماده باش و استقرار اکیپ‌های عملیات و امدادی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی و پیرامون حرم کریمه اهل بیت، مساجد و تکایا اشاره کرد و افزود: در این ایام آماده باش و فعالیت بیش از هزار و 500 نفر از پرسنل خدمات، فضای سبز، ستادی به صورت شبانه روزی را در دستور کار داریم و پیش بینی فعالیت 270 دستگاه ماشین آلات مکانیزه جهت جمع آوری پسماندها صورت گرفته است.

معاون شهردار قم با اشاره به آماده باش کامل سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک ، تاکسیرانی و اتوبوسرانی در راستای جابجایی عزاداران حسینی گفت: اکیپ‌های تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی با محوریت حرم مطهر کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران در این ایام فعال خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت اطلاع‌رسانی ویژه سامانه 137 در ایام اربعین خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که به سه زبان اردو، عربی و انگلیسی نیز پاسخگویی به نیازمندی‌های زوار خارجی صورت گیرد.

سامع از تکمیل سیاه پوش کردن یکپارچه سطح مناطق هشتگانه با محوریت پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت و محل عبور دستجات عزاداری و مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: صدور مجوز استقرار ایستگاه صلواتی در راستای کنترل نظم، نظافت و پاکیزگی محیط شهری از دیگر اقدامات شهرداری در این ایام است.

وی ادامه داد: در این خصوص هماهنگی لازم در خصوص کنترل موارد ایمنی و ترافیکی، نظم و نظافت شهری و تدابیر پیشگیرانه در محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی از قبیل تهیه مخازن فان، سطل‌های کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در محوطه پیرامون ایستگاه‌های صلواتی با همکاری و مشارکت متولیان ایستگاه‌های صلواتی صورت پذیرفته است.

معاون شهردار قم بیان کرد: برنامه ریزی نصب 3 هزار و 500 متر داربست و آماده سازی مسیر در راستای کنترل و هدایت دستجات عزاداری و هیئات مذهبی به طرف حرم مطهر نیز انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار مخازن فان و توزیع بیش از هزار و 500 تن کارتن پلاست و کیسه‌های زباله در راستای کنترل نظم و نظافت عمومی گفت: برنامه‌ریزی شده تا تنظیف محیط شهری خصوصاً در محل عبور دستجات و هیئات و ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات به طور مستمر صورت گیرد.

سامع آماده سازی کلیه سرویس‌های بهداشتی خصوصاً هسته مرکزی شهر را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان و بیان کرد: توسط عوامل خدمات شهری و فضای سبز مناطق، جهت رعایت موارد بهداشتی و رفع مشکلات احتمالی، پیش بینی نیروی نگهدارنده ثابت بصورت 24 ساعته در هر سرویس بهداشتی صورت گرفته است.

وی استقرار تانکرهای آب جهت شرب، آبپاشی، شستشوی معابر و وضو پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بلوار پیامبر اعظم (ص) و مسجد مقدس جمکران با نصب بنر، پاکسازی و مناسب سازی محوطه پیرامون مساجد و تکایا اعم از لایروبی انهار، لکه گیری آسفالت، رنگ آمیزی جداول، انتقال خاک و نخاله‌های شهری، آماده سازی بوستان‌های سطح شهر و مجموعه‌های خدمات رفاهی، عطر آگین کردن فضا با گلاب و اسپند توسط مناطق هشتگانه، تأمین بالابر جهت همکاری با صدا و سیما توسط مناطق هشتگانه در محدوده حرم مطهر و خدمات‌رسانی در برگزاری راهپیمایی بزرگ در روز اربعین از حرم حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران را از دیگر اقدامات شهرداری در این ایام دانست.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcezn8f.jh87wi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما