يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 70548
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

شهدای مدافع حرم؛ موکب داران عزت و شرف در پیاده روی اربعین

قم نيوز : همه شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم با حماسه و ایثار ماندگار خود به یقین جزو اصلی ترین موکب داران مسیر عشق پیاده روی اربعین هستند.
شهدای مدافع حرم؛ موکب داران عزت و شرف در پیاده روی اربعین
شهدای مدافع حرم؛ موکب داران عزت و شرف در پیاده روی اربعین
به گزارش قم نیوز آذرماه چهار سال پیش بود که گروه داعش به حدود 40 کیلومتری کربلای معلی رسید و با حمایت مستقیم و غیر مستقیم استکبار و کشورهای مرتجع عربی هدفش این بود که اگر بتواند قبور مطهر ائمه اطهار(ع) در کربلا و  نجف را به شکل و شمایلی مشابه جنایت هشتم بقیع در حجاز تخریب کند، اما به لطف الهی و عنایت حضرات معصومین(ع) و البته ورود جدی مرجعیت عالی عراق آیت الله العظمی سیستانی این توطئه خنثی شد و با تشکیل حشدالشعبی ، زمینه ورود جدی نیروی مقاومت مردمی عراق برای دفاع از حرم آل الله و در ادامه پاکسازی کامل این کشور از لوث خون آشامانِ داعشی فراهم شد.

در این میان نباید از یک نکته بسیار مهم غفلت کرد و آن هم این که همان ایام مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران، بارها اعلام کردند که اماکن مقدس عراق خط قرمز ایران است و تصریح کردند چنانچه این شهرها در معرض سقوط قرار بگیرند با تمامی توان و قوا و با نیروهای نظامی خود وارد خاک عراق می‌شوند.

درست در روزهایی که از دید دشمنان حقیقی اسلام شمارش معکوس برای سقوط این شهرها آغاز ‌شده بود، رزمندگان دلاور ما وارد کارزار شدند و با فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی به عنایت حضرت حق توانستند یک‌به‌یک شهرها و روستاهای اشغال شده را آزاد کنند و امنیت هر چه بیشتر و بهتر اماکن مقدسه به خصوص در کربلای معلی را فراهم سازند.

در چنین ایامی که میلیون ها عاشق و دلباخته سید و سالار شهیدان در جاده عشق رهسپار کویِ یار هستند و فضای خاص معنوی حتی برای جاماندگان از پیاده روی اربعین برقرار است، نباید یادمان برود که چه شهدای والامقامی برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) مخلصانه، جان خویش را نثار کردند؛ در این بین، به خصوص باید یاد کرد از شهدای والامقامی چون سردار شهید شعبان نصیری، سردار شهید حمید تقوی‌فر، شهید مهدی نوروزی، شهید هادی ذوالفقاری، شهید علی یزدانی و شهید حمیدرضا اسداللهی که در کنار هزاران شهید جبهه مقاومت از تیپ فاطمیون و زینبون گرفته تا گردان‌های مقاومت و ارتش عراق و حشدالشعبی در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به شهادت رسیدند، تا ما شیعیان این روزها با عزت و افتخار تمام و در امنیت کامل بار دیگر پیاده به زیارت سیدالشهدا(ع) برویم و این گونه موجبات تسلی خاطر دلِ زهرای مرضیه(س) را فراهم کنیم.

این روزها در مسیر جاده نجف به کربلا، حرکت بسیار زیبایی را شاهد هستیم و آن هم طرح نیابت از شهدا در اجر و ثواب عظیم این پیاده روی است که به تعبیر امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه های بارز انسان مومن، زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است.

موکب به موکب و ستون به ستون ، عطر و شمیم دل انگیز شهیدان را در این حرکت عظیم و بی نظیر می توان حس کرد و به یقین اینک شهیدان مدافع حرم همچون دیگر شهیدان راه حق و حقیقت در محضر ارباب بی کفن در اعلی علیین مقامات کون و مکان قرار دارند و حسرتش به دل ماست که به برکت اربعین و حماسه ماندگار زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) در جاودانه ساختن نهضت سرخ حسینی ما نیز در مسیر ایثار و شهادت، رهرویِ صادقی باشیم. ان شاءالله.

سید محمد مهدی موسوی
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjk05.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما